نوشته شده توسط : afra

 

برای پاییز چه پارچه ای بخریم؟

برای پاییز چه پارچه ای بخریم؟

 
 
پارچه های گرم پاییز و زمستان تنوع بسیاری دارند و شما می توانید با انتخابی مناسب از میان این پارچه ها، استایلی منحصر به فرد برای خود بسازید.

چکیده : لباس های گرم پاییزی می توانند بسیار فانتزی و زیبا باشند. در واقع اگر از پالتو یا کاپشن های تکراری خسته شدید، خرید پارچه های پاییزه و دوخت یک لباس شخصی می تواند روش خوبی برای رهایی از این تکرار باشد. پارچه های گرم پاییز و زمستان تنوع بسیاری دارند و شما می توانید با انتخابی مناسب از میان این پارچه ها، استایلی منحصر به فرد برای خود بسازید.

 

لباس های گرم پاییزی می توانند بسیار فانتزی و زیبا باشند. در واقع اگر از پالتو یا کاپشن های تکراری خسته شدید، خرید پارچه های پاییزه و دوخت یک لباس شخصی می تواند روش خوبی برای رهایی از این تکرار باشد. پارچه های گرم پاییز و زمستان تنوع بسیاری دارند و شما می توانید با انتخابی مناسب از میان این پارچه ها، استایلی منحصر به فرد برای خود بسازید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به پرطرفدارترین و کاربردی ترین پارچه هایی که می توانید در پاییز و زمستان بپوشید، بپردازیم. اگر قصد خرید پارچه مخمل کبریتی را دارید یا مایلید با قیمت پارچه توییت و انواع پارچه پشمی چهارخونه آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

3 پارچه محبوب پاییز و زمستان

تنوع طرح و رنگ پارچه های پاییزه به شما کمک می کند بتوانید استایلی زیبا و دوست داشتنی داشته باشید. اگر اهل استایل کژوال و هنری هستید ما به شما پارچه پشمی چهارخونه را پیشنهاد می کنیم. اما اگر مایلید ساده و رسمی بپوشید، پارچه توییت برای شما مناسب تر است. در ادامه قصد داریم با جزئیات بیشتری به بررسی هر یک از این پارچه های پرکاربرد بپردازیم.

پارچه مخمل کبریتی، جذاب ترین پارچه پاییز

 

دنیای متنوع پارچه های مخمل هر خانم خوش سلیقه ای را محسور خواهد کرد. یکی از جذاب ترین مدل های پارچه مخمل که می تواند بهترین لباس پاییزه شما باشد، پارچه مخمل کبریتی است. این پارچه زیر دستی بسیار لطیف دارد. قسمت داخلی آن معمولا صاف و صیقلی است و روی پارچه برجستگی های عمودی دیده می شود. این ظاهر دوست داشتنی و متفاوت باعث شده است این پارچه با عنوان کبریتی شناخته شود. اگر قصد خرید پارچه مخمل کبریتی را دارید باید بدانید این پارچه را می توانید با طرح ها و ضخامت های مختلفی در بازار مشاهده کنید. تنوع رنگ و ظرافت راه راه های برجسته روی آن باعث شده است برای دوخت لباس های پاییزه مختلف کاملا مناسب باشد. حتی مدل های گلدوزی شده این پارچه نیز بسیار پرطرفدار و پرفروش است.

قبل از خرید پارچه مخمل کبریتی بد نیست در نظر داشته باشید این پارچه از الیاف مختلفی تولید می شود. پشم، پلی استر و پنبه جز الیاف پرکاربرد در تولید این پارچه است. با توجه به جنس الیاف ایستایی، ضخامت و میزان گرما بخشی این پارچه می تواند متفاوت باشد. در نتیجه اگر قصد دارید از آن برای دوخت لباس های ظریف مانند سارافون یا دامن استفاده کنید، بهتر است به سراغ مدل های نازک تر بروید. برای دوخت کت و شلوار شما نیاز به پارچه مخمل کبریتی با ضخامت متوسط دارید. حتی می توانید با مدل های ضخیم این پارچه پالتو بدوزید و با اضافه کردن یک آستر مناسب، کاملا آن را در برابر سرما مقاوم کنید. این پارچه ویژگی های بی نظیری دارد که قصد داریم در ادامه مطلب به آن بپردازیم.

3 دلیل عالی برای خرید پارچه مخمل کبریتی

مخمل با ظاهری فریبنده و لطافتی بی نظیر، پارچه ای بی رقیب است. اگر قصد خرید پارچه مخمل کبریتی را دارید، بد نیست بیشتر با ویژگی های آن آشنا شوید. آشنایی با این ویژگی ها به شما کمک می کند خرید موفق تری داشته باشید.

تنوع بی نظیر پارچه مخمل کبریتی در طرح و رنگ

معمولا زمانی که صحبت از پارچه مخمل می شود، مخمل های ساده اولین چیزی است که افراد به آن فکر می کنند. مخمل کبریتی در بافت خود طرح عمودی زیبایی دارد. مدل های گلدوزی شده آن نیز یکی از جدیدترین مدل های آن محسوب می شوند. ضخامت خطوط عمودی آن هم می تواند بسیار ظریف یا بسیار درشت و فانتزی باشد. رنگبندی آن نیز معمولا بسیار متنوع بوده و شما می توانید از رنگ های مختلف خود نهایت استفاده را در استایل پاییزه خود ببرید.

گرم و سبک

معمولا پارچه های گرم، چندان سبک نیستند. پارچه مخمل کبریتی جزو معدود پارچه هایی است که در نسبت با ضخامت و وزنی که دارد، بسیار سبک است. با اضافه کردن یک آستر ساده خواهید دید این پارچه برای روزهای زمستان نیز مناسب است. علاوه بر این، این پارچه بسیار لطیف بوده و در هنگام پوشیدن آن، حس خوبی خواهید داشت.

زیبا و کاربردی

معمولا پارچه های پاییزه تنها برای دوخت لباس هایی مانند مانتو و کت کاربرد دارند. اما شما می توانید با این پارچه زیبا و متنوع لباس های مختلفی طراحی کنید. انواع دامن، شلوار، سارافون، اکسسوری، پالتو، شکت و حتی پیراهن های مجلسی نیمه رسمی با این پارچه قابل طراحی است.

پارچه پشمی چهارخونه، متنوع ترین پارچه پاییز

خرید پارچه پشمی چهارخونه

دنیای بی نهایت طرح چهارخونه هرگز نه قدیمی شده و نه تمام می شود. پارچه پشمی یکی از اولین پارچه هایی است که انسان از آن برای گرم نگه داشتن بدن خود استفاده کرده است. همانطور که از نام آن پیداست، این پارچه از پشم حیوانات تولید می شود. بافت این پارچه تار و پودی نیست بلکه در هنگام تولید، الیاف پشمی درون هم فرو رفته و پرس می شوند. در نتیجه همین بافت متفاوت و منحصر به فرد است که پارچه پشمی چهارخونه را در لیست پرفروش ترین پارچه های زمستانی قرار می دهد. این پارچه با تراکم بالا در بافت، بسیار گرم و البته لطیف است. با توجه به جنس الیاف و میزان تراکم پارچه پشمی چهارخونه، وزن آن می تواند متغییر باشد. اما در هر صورت یکی از بهترین پارچه ها برای روزهای سرد پاییز و زمستان خواهد بود.

پارچه پشمی از نظر الیاف، رنگ و طرح می تواند بسیار متنوع باشد. با توجه به جنس به کار رفته در بافت این پارچه می توان گفت به طور معمول پارچه پشمی چهارخونه زبر نیست و نیاز به آستر کشی ندارد. البته ممکن است پشم طبیعی بعضی اوقات پوست شما را به خارش بندازد. برای حل این مشکل یک آستر ساده می تواند کاملا مناسب باشد. آسترکشی پارچه پشمی چهارخونه علاوه بر افزایش لطافت در میزان مقاومت آن در برابر سرما نیز موثر خواهد بود. در ادامه قصد داریم با بیان نکاتی به شما کمک کنیم بهترین پارچه پشمی چهارخونه ممکن را تهیه کنید.

3 نکته برای خرید پارچه پشمی چهارخونه

اگر پیش از خرید پارچه انتظاراتی که از آن دارید را مشخص کنید، می توانید به سادگی انتخابی بی عیب و نقص انجام دهید. اگر قصد خرید پارچه پشمی چهارخونه را دارید، نکات زیر برای شما کاربردی خواهد بود.

تست الیاف انجام دهید

الیاف به کار رفته در تولید پارچه پشمی چهارخونه می تواند در قیمت آن موثر باشد. اگر مایلید حتما پارچه ای با پشم طبیعی تهیه کنید، می توانید پارچه را با یک فندک تست کنید. الیاف پشم طبیعی ذوب نشده و دود با بوی پلاستیک از خود متصاعد نمی کنند.

به طرح پارچه پشمی چهارخونه توجه کنید

پارچه چهارخونه با طرح های درشت باعث می شود کمی چاق تر به نظر برسید. اگر اضافه وزن دارید توصیه می شود از پارچه هایی با طرح چهارخونه ریز و کوچک استفاده نمایید.

مدل مناسب انتخاب کنید

پارچه پشمی چهارخونه مناسب استایل کژوال است. البته ممکن است در استایل رسمی نیز کاربرد داشته باشد اما ترجیحا توصیه می شود آن را در استایل راحت و روزمره بپوشید. این پارچه کشسانی ندارد و استفاده از آن برای دوخت لباس های تنگ ممکن است در طولانی مدت به بافت پارچه در قسمت درزها آسیب بزند.

پارچه توییت، پرفروش ترین پارچه پاییز

قیمت پارچه توییت

در پایان معرفی 3 مدل از بهترین پارچه هایی که می توانید برای پاییز و زمستان تهیه کنید، قصد داریم به پارچه توییت بپردازیم. این پارچه در دسته پارچه های پشمی قرار می گیرد اما بافت آن به طور کلی با مدل های مختلف پارچه پشمی متفاوت است. پارچه توییت بافتی تار و پودی از الیاف پشم دارد که شما می توانید به سادگی آن را لمس کرده و ببینید. این پارچه با نام کشمیر توییت نیز شناخته می شود و بهترین عایق سرما و رطوبت در فصول سرد به حساب می آید. اگر در مورد قیمت پارچه توییت سوالی دارید، باید گفت قیمت این پارچه به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. اولین فاکتور کیفیت پشم به کار رفته در الیاف آن است. فاکتور مهم و موثر بعدی در قیمت پارچه توییت، محل تولید آن است. پارچه توییت قیمت و کیفیت بالاتری دارد.

این پارچه از نظر طرح ظاهری و الیاف پشمی که در آن به کار رفته، تنوع بالایی دارد. اما به طور کلی بیشترین کاربرد آن در استایل رسمی و روزمره است. در واقع اگر به دنبال یک کت تک شیک یا پالتو برای محیط کار خود هستید، پارچه توییت می تواند گزینه ای ایدئال باشد. اگر این پارچه کلاسیک را با یک آستر مناسب ترکیب کنید، خواهید دید تا چه حد می تواند شما را در روزهای سرد از گزند سرما و باد دور نگه دارد. اگر در هنگام خرید تصور می کنید قیمت پارچه توییت اندکی زیاد است، در نظر داشته باشید این پارچه دوام بالایی دارد. در نتیجه نوعی سرمایه گذاری برای داشتن استایلی شیک در طولانی مدت محسوب می شود. یک کت توییت را می توانید تا سالها بپوشید و از ظاهر زیبای آن لذت ببرید.

منبع : برای پاییز چه پارچه ای بخریم؟



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

پارچه بافت یا شانل مناسب چه فصلی است؟

اگر به دنیای مد و فشن علاقه داشته باشید، حتما با پارچه های به کار رفته در لباس های مختلف نیز، آشنایی نسبی دارید. در بین پارچه ها بعضی از آن ها کاربرد بیشتری دارند و تقریبا در تمام فروشگاه های لباس می توانید آن ها را پیدا کنید. این دسته از پارچه ها به علت خصوصیات خاص و منحصر به فردی که دارند توانستند در بین مردم عامی و طراحان لباس جایگاه ویژه ای پیدا کنند. از جمله پارچه های محبوب می توان به پارچه بافت یا شانل اشاره کرد. پارچه بافت نیز به علت ویژگی های منحصر به فرد خود کاربرد زیادی دارد.

 

سالانه لباس های زیادی با این پارچه تولید شده و در بازار عرضه می شود. شما نیز برای استفاده از این پارچه جذاب و پرطرفدار، باید اطلاعات کافی از آن داشته باشید. از این رو قصد داریم تا در این مطلب به طور ویژه به پارچه بافت، خصوصیات آن و اینکه برای چه فصلی مناسب تر است بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا بتوانید برای خرید این پارچه بهتر تصمیم بگیرید.

پارچه بافت یا شانل چیست؟

پارچه شانل نوعی توئیت است که به طور انحصاری برای خانه مد شنل Chanel تولید می شود. این پارچه ترکیبی از الیاف پشم، موهر و آلپاکا است. پارچه شانل به دلیل بافت و ظاهر خاص خود شناخته شده می باشد. برند شانل از این پارچه در بسیاری از محصولات خود استفاده می کند. از پارچه شانل تاکنون در طراحی کت ها، دامن ها و لباس های برند شانل استفاده شده است و یک عنصر کلیدی از در این برند به حساب می آید.

پارچه شانل چگونه تولید می شود؟

پارچه شانل چگونه تولید می شود؟

شانل با استفاده از یک تکنیک بافت خاص تولید می شود. این تکنیک خاص در اصل امضای برند شانل است. شانل با نخ های رنگی مختلف، به وسیله یک ماشین بافندگی بافته می شود و طرح های منحصر به فردی را ایجاد می کند. نخ بافته شده در پارچه شانل اغلب قبل از بافت رنگ می شود. ترکیب رنگ های مختلف نخ در شانل ظاهر خاصی به این پارچه می بخشد. از آن جایی که پارچه شانل با بافته شدن نخ ها به یکدیگر تولید می شود به این پارچه، پارچه بافت نیز می گویند.

چرا پارچه بافت تا این حد مورد علاقه خانم ها است؟

چرا پارچه بافت تا این حد مورد علاقه خانم ها است؟

 

پارچه شانل به دلایل مختلفی در دنیای مد بسیار پرطرفدار است. اولا، کیفیت فوق العاده بالایی دارد. ترکیب پشم، موهر و آلپاکا پارچه ای گرم، نرم و بادوام ایجاد می کند. ثانیا، تکنیک بافت منحصر به فرد برای دوخت این پارچه، به آن بافتی می دهد که شبیه هیچ پارچه در بازار نیست.

 

 

 

سوالات متداول در مورد پارچه شانل

اگر مایلید بیشتر با این پارچه آشنا شوید، بد نیست به سراغ چند سوال اساسی در مورد آن برویم.

چه چیزی پارچه بافت شانل را از سایر پارچه های توئیت متمایز می کند؟

پارچه شانل با استفاده از تکنیک خاصی بافته می شود که به آن شکلی متمایز می دهد. همچنین از ترکیب پشم، موهر و آلپاکا ساخته شده است که آن را گرمتر و نرم تر از سایر توئیت ها می کند.

پارچه های شانل در چه رنگ هایی موجود است؟

پارچه های شانل در چه رنگ هایی موجود است؟

پارچه‌های شانل طیف رنگی وسیعی دارد. اما اغلب با ترکیب ‌های رنگی منحصر به ‌فرد رنگ می‌ شوند که، مختص طرح ‌های برند شنل است.

چگونه می توانم بفهمم که یک پارچه بافت شانل با مواد اولیه مرغوب تهیه شده است؟

پارچه بافت شانل، بافت و ظاهری متمایز دارد. با این حال، همیشه بهترین کار این است که برای اطمینان از اصالت پارچه آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

آیا پارچه شانل با ماشین لباسشویی قابل شستشو است؟

پارچه شانل ظریف است و برای حفظ کیفیت و ظاهر آن بهتر است با دست یا توسط خشکشویی شسته شود.

انواع پارچه های بافت

پارچه های شانل در انواع مختلفی تولید می شود. پارچه شانل نه تنها از لحاظ رنگ که از لحاظ زیر دست و الیاف نیز بسیار متنوع است. در ادامه چند مدل از این پارچه را به همراه خصوصیات آن ها بررسی خواهیم کرد.

پارچه بافت ساده

پارچه شانل ساده، ابتدایی ترین و معمولی ترین شکل پارچه شانل است. اکثر منسوجات بافته شده با بافت ساده تولید می شوند. در این پارچه نخ پود رو و نخ تار زیر بافته می شود. این پارچه بیشترین پیوند نخ و محکم ترین بافت را دارد.

پارچه بافت جناغی

پارچه بافت جناغی

بافت جناغی یکی دیگر از انواع محبوب پارچه بافت است. برای بافتن این پارچه به صورت مورب از نخ های پود استفاده می شود. این روش برای پارچه هایی که ممکن است دچار ساییدگی و پارگی شوند ترجیح داده می شود. زیرا انعطاف پذیری پارچه را افزایش می دهد. این پارچه اغلب برای دوخت پلیور، کت و شلوار استفاده مورد استفاده قرار می گیرد.پارچه کتان زارا

پارچه بافت پرزدار

بافت های پرزدار را با نخ های اضافی که بر روی سطح آن ها وجود دارد می شناسید. پارچه های پرزدار را می توانید با لامسه به خوبی شناسایی کنید. پرزهای اضافی که بر روی این پارچه ها قرار دارد احساس لطیفی را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین این پرزها ظاهر زیبایی را در چشم مخاطب ایجاد می کند.

پارچه بافت چهارخونه

یکی از پرفروش ترین طرح های پارچه بافت یا پارچه شانل، بافت چند رنگ با طرح چهارخونه است. این طرح بر روی این پارچه از تنوع فوق العاده ای برخوردار است.

مشخصات کلی پارچه های بافت

مشخصات کلی پارچه های بافت

این پارچه به صورت کلی دارای چند ویژگی مشخص هستند. همین ویژگی های یک پارچه شانل را به پارچه ای منحصر به فرد و چشمگیر تبدیل کرده است. در ادامه این ویژگی ها را بررسی خواهیم کرد.

دوام فوق العاده

یکی از ویژگی های مهم پارچه بافت دوام و ماندگاری این پارچه است. این پارچه دوام بالایی دارد و در برابر اصطکاک و سایش مقاوم است. همچنین اگر پارچه بافت شما از کیفیت مناسبی برخوردار باشد می تواند به خوبی در برابر کشیدگی و دفرمه شدن نیز مقاومت کند.

قابلیت تنفس بالا

پارچه های بافت اغلب تنفس پذیری بالایی دارند. در بین بافت و الیاف این پارچه ها شکاف و منافذی وجود دارد که به خوبی می توانند هوا را به گردش در بیاورند. همین امر باعث می شود تا در کنار این پارچه احساس گرما و تعریق زیاد نداشته باشید.

انعطاف پذیری مناسب

پارچه های شانل انواع متفاوتی دارند. در بین آن ها بعضی نرم و منعطف و بعضی دیگر خشک و آهار دار هستند. پس بسته به سلیقه و نوع لباسی که می خواهید، می توانید اقدام به خرید ان ها کنید.

بافت های درشت

پارچه بافت عموما بافت درشتی دارد. به طوری که به آسانی با چشم می توانید تار و پود پارچه را ببینید. همچنین با کشیدن دست بر روی این پارچه به خوبی می توانید الیاف برآمده آن را لمس کنید. این ویژگی ظاهر پارچه شانل را از دیگر پارچه ها متمایز کرده است.

ظاهر عالی

بسته به ترکیب الیاف و تکنیک های تکمیلی برای دوخت پارچه، شکل ظاهری مختلفی را می توان در پارچه های شانل پیدا کنید. اما به جرات می توان گفت تمامی پارچه های شانل زیبایی خاص خود را دارند.

در چه فصلی می توان از پارچه بافت یا شانل استفاده کرد؟

در چه فصلی می توان از پارچه بافت یا شانل استفاده کرد؟

بعد از آشنایی کامل با پارچه شانل، حال نوبت به سوال اصلی می رسد که حتما ذهن شما را نیز درگیر کرده است. این سوال چیزی نیست جر اینکه این پارچه در چه فصل هایی از سال کاربرد دارد؟ اکثر پارچه هایی که برای تولید آن ها از پشم استفاده شده است، مناسب روزهای سرد سال هستند. پس از پارچه بافت در فصل های پاییز و زمستان می توانید بهره ببرید. توجه داشته باشید به علت بافت برجسته و ضخیم، استفاده از آن در روزهای گرم سال اصلا توصیه نمی شود. استفاده از این پارچه ها در هوای گرم، می تواند باعث تعریق زیاد و احساس نارضایتی در شما بشود.اما از پارچه شانل می توانید به نحو احسنت در روزهای سرد سال بهره ببرید.

می توانید از آن برای دوخت پالتو، کت و یا هر لباس دیگری استفاده کنید. اگر در یک روز سرد زمستانی به میهمانی دعوت شدید، پارچه شانل می تواند برای شما یک استایل زیبا فراهم کند. می توانید با این پارچه اقدام به دوخت کت و دامن، وست و یا کت و شلوار کنید. اگر بخواهید گرمای لباس خود را بیشتر کنید، می توانید از تکنیک آسترکشی برای لباس خود بهره ببرید.

منبع : پارچه بافت یا شانل مناسب چه فصلی است؟



:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

با انواع پارچه کشمیر آشنا شوید

حتما تاکنون نام پارچه کشمیر به گوشتان خورده است. از این پارچه جذاب برای دوخت انواع لباس ها در فصل پاییز و زمستان استفاده می شود. پارچه کشمیر به یک نوع خاص محدود نمی شود و انواع متفاوتی دارد. بعضی از انواع این پارچه کاربرد بیشتری دارند. قیمت، ویژگی و بافت انواع مختلف این پارچه با هم متفاوت است. پس بسته به سلیقه خود می توانید اقدام به خرید این پارچه کنید. امروز و در این مطلب قصد داریم بیشتر به انواع پارچه کشمیر بپردازیم تا در زمان خرید بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

نکات مهم در زمان خرید پارچه کشمیر

نکات مهم در زمان خرید پارچه کشمیر

 

 

در هنگام خرید این پارچه توجه داشته باشید که هرکشمیری، کشمیر مرغوب نیست. در هنگام خرید انواع پارچه کشمیر آن ها را لمس کنید. با لمس پارچه از لطافت و نرمی آن مطمئن می شوید. اگر پارچه کشمیر مورد نظر شما اصل و با کیفیت باشد، در هنگام لمس آن احساس خوشایندی خواهید داشت. کشمیر پس از چندین بار شستشو ممکن است لطیف تر شود، اما به هر حال، در همان ابتدا نیز باید لطافت مطلوبی داشته باشد.

ویژگی های کلی پارچه کشمیر

با آوردن اسم پارچه کشمیر مطمئنا ویژگی های آن در ذهن شما تداعی می شود. همین ویژگی ها انواع پارچه کشمیر را دوست داشتنی و پرفروش کرده است. در کنار هم چند ویژگی عمومی در پارچه های کشمیر را بررسی خواهیم کرد.

گرمای مطبوع

تمامی انواع پارچه کشمیر در فصل پاییز و زمستان قابل استفاده هستند. گرمای این پارچه اصلا آزاردهنده نیست و برعکس می تواند شما را ساعت ها از سوز سرما در امان نگهدارد.

سبکی و وزن کم

به طور کلی می توان گفت که انواع مختلف پارچه کشمیر وزن کمی دارد و شما را در دراز مدت خسته نخواهد کرد. گرما بخشی یک پارچه، لزوما ربطی به ضخامت و سنگینی آن پارچه ندارد. کشمیر از نازک ترین و سبک ترین پارچه های پشمی به شمار می رود، اما از همه آنها گرم تر است.

دوام بالای

پارچه کشمیر یکی از بادوام ترین پارچه های موجود در بازار است. این پارچه به سبب کیفیت و دوام بالا زبانزد خاص و عام است. با نگهداری درست از این پارچه می توانید سالیان دراز از آن استفاده کنید.

لطافت دوست داشتنی

پارچه کشمیر لطافتی ابریشم گون دارد. بسته به نوع کشمیر ممکن است لطافت آن ها کمی متفاوت باشد، اما به طور کلی پارچه کشمیر به عنوان یک پارچه لطیف و نرم شناخته شده است. اما بعضی از مدل های آن ممکن است کمی خشن تر از سایرین باشد.

 

 

 

انواع پارچه کشمیر و ویژگی های آن ها

انواع پارچه کشمیر و ویژگی های آن ها

 

پارچه کشمیر براساس جنس پارچه و درصد به کارگیری موی بز در آن، دسته بندی می شود. همچنین می توانیم انواع پارچه کشمیر را بر اساس نوع نقش و نگاری که در آن به کار رفته است دسته بندی کنیم. مواد اولیه اصلی کشمیر، موی بز است. موی بز اصیل کشمیری لطیف و زیبا، اما بسیار کمیاب است و به ندرت می توانید یک کشمیر اصل با درصد بالا بیابید. درصد مورد استفاده از موی بز در کنار پشم گوسفندی که در پارچه به کار می رود، نوع و اصالت آن پارچه را مشخص می کند. پارچه کشمیر در مدل های تک رنگ و چارخونه طراحی می شود. نوع چارخونه آن را در طراحی های گوناگون و با رنگ بندی های متنوع و جذاب تولید می کنند.

پارچه پشمی کشمیر

پارچه پشمی کشمیر از موی بزهای بیابان های گوبی و کشمیر تهیه می شود. این پارچه در عین ظرافت و لطافت، بسیار بادوام است. پارچه پشمی کشمیر نرم است و بافت ریزی دارد. این پارچه در عین حال که بافت نرمی دارد، بسیار قوی و مقاوم است.

پارچه کشمیر پشمینه

بز پشمینه شباهت زیادی به بز کشمیر دارد و در نتیجه پارچه ای که از پشم این بز تهیه می شود شباهت زیادی به پارچه پشمی کشمیر دارد. به طور کلی می توان گفت الیاف این دو پارچه بسیار به یکدیگر شباهت دارند و فقط در دو منطقه مختلف تولید می شوند.پارچه شانل

پارچه کشمیر درجه 3 (c)

 

کشمیر درجه 3 زبرترین و ارزان ترین نوع پارچه کشمیر به شمار می رود. از این نوع کشمیر برای دوختن لباس هایی استفاده می شود که با پوست بدن تماس مستقیم ندارند. زیرا در صورت تماس مستقیم ممکن است باعث بروز حساسیت و خارش در پوست بدن شما بشود. به عنوان مثال می توانید از آن برای دوخت انواع پالتو آستردار استفاده کنید.

پارچه کشمیر درجه 2 (b)

 

کشمیر درجه 2 در مقایسه با نوع درجه 3 این پارچه لطیف تر است. اما همچنان ممکن است باعث اذیت شدن پوست شما بشود. از این رو بهتر است از آن برای دوخت لباس های بیرونی استفاده کنید. با این کار پارچه دیگر با پوست شما تماس مستقیم ندارد. این نوع پارچه کشمیر انواع مختلفی دارد و بالطبع با قیمت های مخالفی در بازار عرضه می شود.

پارچه کشمیر درجه 1 (a)

 

حال نوبت به معرفی ظریف ترین و گران ترین نوع پاچه کشمیر می رسد. بله درست است کشمیر درجه 1 در انواع پارچه کشمیر حرف اول را می زند. این نوع کشمیر در سراسر جهان گران قیمت محسوب می شود. کشمیر درجه 1 به هیچ وجه پوستتان را آزار نمی دهد. پس می توانید از این پارچه برای دوختن انواع لباس ها استفاده کنید. با انتخاب پارچه کشمیر درجه 1، زحمت دوختن آستری را دیگر نخواهید داشت. کشمیر درجه 1 در تماس مستقیم با پوست بدن شما موجب آزار و اذیت شما نخواهد شد. کافی است یک بار کشمیر درجه 1 را لمس کنید تا متوجه نرمی، کیفیت بالای این پارچه و دلیل محبوبیت آن بشوید.

مواد اولیه این پارچه چگونه تهیه می شود؟

در فصل بهار هر سال، گله داران موهای بزهای خود را کوتاه می کنند. سپس پشم های خام را می شویند و آن ها را مرتب و ناخالصی ها را از آن خارج می کنند. با استفاده از قوه بصری موها را با توجه به اندازه آن ها از هم جدا می کنند. با توجه به طول الیاف و ظرافت آن پارچه کشمیر را به سه درجه 1، 2 و 3 تقسیم می کنند.

مقایسه انواع پارچه کشمیر

برای آشنایی بیشتر با انواع پارچه کشمیر لازم است تا آن ها را از چند جهت با یکدیگر مقایسه کنیم. مطمئنا در زمانه خرید عواملی مانند کیفیت، بافت و کارایی این پارچه ها ذهن شما را درگیر خواهد کرد. در این قسمت سعی بر این داریم تا انواع پارچه کشمیر را از این سه منظر با یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه انواع پارچه کشمیر از لحاظ کیفیت

اگر بخواهید از بین پارچه های کشمیر درجه 1، 2 و 3 یکی را برای لباس خود انتخاب کنید قطعا کشمیر درجه 1 کیفیت به مراتب بالاتری دارد. محصولاتی که با این پارچه تهیه شوند بسیار کمیاب و گران قیمت هستند. کشمیر درجه 1 پارچه ای بسیار مرغوب است. این پارچه نه تنها در بین انواع پارچه کشمیر، که در بین انواع پارچه های زمستانی بسیار پرطرفدار است. پارچه کشمیر درجه 1 این کیفیت و زیبایی را برای مدت طولانی حفظ خواهد کرد.

مقایسه انواع پارچه کشمیر از لحاظ ظرافت

هرچقدر که الیاف پارچه کشمیر طولانی تر و نازک تر باشد، نخ پارچه قوی تر و بادوام تر می شود. الیاف کشمیر بلند می تواند از نخ کش شدن جلوگیری کند. همچنین هرچقدر نخ و الیافی که پارچه را تشکیل می دهند بلندتر باشند، پارچه نرم تری را تولید می کنند. توجه داشته باشید از آنجایی که پارچه با الیاف بلند انعطاف بیشتری دارد و به راحتی فشرده می شود برای دوخت و شستشو مناسب تر است. همچنین این دسته از پارچه ها سطح صاف و یکنواختی دارند و ظاهر براق تری را ایجاد می کنند. علت آن این است که این سطح صاف به بازتاب نور کمک می کند. در نظر داشته باشید که بافت کشمیر با کیفیت بسیار ریز است. اگر بافت پارچه مورد نظر شما درشت باشد نشان از بی کیفیت بودن آن پارچه دارد.

مقایسه انواع پارچه کشمیر از لحاظ ظرافت

 

 

کشمیر درجه 1 از لحاظ بافت بسیار ظریف است. به طور متوسط قطر بافت این پارچه 14-16.5 میکرون و طول آن، متوسط 36-40 میلیمتر است. قطر کشمیر درجه 2 بین 16-19 میکرون و طول آن به طور متوسط 34 میلیمتر است. اما کشمیر درجه 3 بیشترین قطر را دارد. قطر این پارچه به طور متوسط 19 تا 30 میکرون و طول آن 28 میلیمتر برآورد می شود.

مقایسه انواع کشمیر از لحاظ کارایی

مقایسه انواع کشمیر از لحاظ کارایی

پارچه کشمیر در بین برندها طرفدار زیادی دارد. یکی از علت های آن کیفیت بالا و تنوع بی نظیر این پارچه است. در میان انواع پارچه کشمیر، کشمیر درجه 1 بسیار مرغوب و درعین حال گران قیمت است و لباس های زیادی با آن تولید نمی شود. اکثر برندهای مطرح دنیا از کشمیر درجه 2 در محصولات خود بهره می برند. به طور کلی بیشترین محصولات موجود در بازار از کشمیر درجه 2 تهیه می شود. از کشمیر درجه 3 در لباس هایی با کیفیت کم استفاده می شود. علت این امر کیفیت کم این پارچه است. اغلب ژاکت های برندهای فست فشن از این پارچه تهیه می شوند.

مقایسه انواع کشمیر از لحاظ کشسانی

مقایسه انواع کشمیر از لحاظ کشسانی

پارچه کشمیر با کیفیت، کش نمی آید. این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که یک کشمیر با کیفیت کشسانی کمی دارد. پارچه های کشمیر درجه 1 و 2 کشسانی کمتری نسبت به کشمیر درجه 3 دارند. هر چقدر کشسانی پارچه کشمیر شما بیشتر باشد نیاز به مراقبت بیشتری دارد. بهتر است این دسته از پارچه ها با دست شسته شوند. استفاده از ماشین لباسشویی و طولانی شدن مدت شستشو ممکن است باعث کشیدگی و دفرمه شدن لباس شما بشود. همچنین بعد از شستشو بهتر است این دسته از پارچه ها را آویزان نکنید. می توانید کشمیر خود را بر روی یک سطح صاف خشک کنید.

مقایسه انواع پارچه کشمیر بر اساس طرح آن

برای تقسیم کردن پارچه های کشمیر، طبقه بندی دیگری نیز در نظر گرفته می شود. پارچه های کشمیر را می توان بر اساس طرح و الگوهای آن ها نیز طبقه بندی کرد. در ادامه با این دسته بندی پارچه های کشمیر بیشتر آشنا می شویم.

ساده

مقایسه انواع پارچه کشمیر بر اساس طرح آن

 

این پارچه ساده ترین بافت و طرح را در میان پارچه های کشمیر دارد. اما از لحاظ رنگ تنوع بالایی دارد.

شطرنجی یا چهارخونه

کشمیر شطرنجی یا چهارخونه

 

در این نوع پارچه طرح های عمودی و افقی به شکل ساده و تکراری بافته می شود. بعضی از این طرح ها کوچک تر و بعضی از آن ها بزرگ تر هستند. به همین دلیل این پارچه با نام کشمیر شطرنجی یا چهارخونه با تنوع بسیار بالا، شناخته می شود.

تیغ ماهی

 

در این نوع پارچه کشمیر ستون های موازی در کنار هم قرار دارند. بعد از یک دوره بافت، در ستون بعدی بافت پارچه تغییر جهت می دهد. این پارچه به شکل الگوهای v مانند بافته می شود.

منبع : با انواع پارچه کشمیر آشنا شوید



:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

10 مدل پالتو جدید و شیک برای زمستان 1402 + عکس

افراد زیادی فصل سرما را به دلیل لباس هایی که می توان در آن پوشید، دوست دارند. پالتوها، لباس های روزمره و معمولا بلندی هستند که به آسانی، استایلی ساده و شیک برای شما می سازند. به طور معمول، افراد به پالتوهای ساده و تک رنگ علاقه بسیاری دارند. زیرا می توان به راحتی از آنها در استایل های مختلف استفاده کرد. در واقع یک پالتو بلند و تک رنگ را می توانید تا سالها با لباس های مختلف بپوشید. به این ترتیب استایلی راحت و گرم خواهید داشت. اما ممکن است پس از گذشت مدتی، حس کنید استایلی تکراری در زمستان دارید. چاره شما آشنایی با چند مدل پالتو جدید است.

 

پالتو در عین اینکه الگویی ساده و حتی تکراری دارد، می تواند تنوع بالایی داشته باشد. در واقع، استفاده از پارچه های مختلف، می تواند به سادگی تنوعی بی نهایت در طراحی پالتو ایجاد کند. طراحان با کم یا اضافه کردن رنگ یا پارچه ای جدید اقدام به طراحی مدل های مختلفی از پالتو می کنند. اگر به چند مدل پالتو جدید نیاز دارید یا مایلید با ترندهای جذاب فصل زمستان آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب برای شما مفید خواهد بود. در ادامه این مطلب با 10 مدل جدید پالتو و پارچه های پرکاربرد در طراحی پالتو آشنا خواهید شد.

پالتو ماکسی بلند، کلاسیک در میان مدل پالتوهای جدید 1402

مدل پالتو جدید فوتر

اجازه دهید معرفی مدل پالتو جدید زمستان 1402 را با بررسی یک پالتو کلاسیک شروع کنیم. همانطور که می دانید، لباس های کلاسیک همیشه جایگاه خود را در استایل شما حفظ خواهند کرد. البته بعضی از این مدل ها ممکن است برای چند سالی در کمد شما بمانند. در واقع شما می توانید پالتوهای کلاسیک را همیشه بپوشید اما گاهی روی مد هستند و گاهی جزو ترندهای دنیای فشن به حساب نمی آیند. یکی از جذاب ترین مدل هایی که دوباره به عنوان ترند زمستانی مطرح شدند، پالتوهای ماکسی بلند هستند. این پالتوها کاملا فیت بدن بوده و معمولا یقه انگلیسی دارند. با تغییر سایز یقه لباس می توانید پالتویی بسیار جذاب داشته باشید.

برای دوخت پالتو ماکسی بلند معمولا از پارچه فوتر ساده استفاده می شود. شما می توانید با توجه به سبک استایل خود، این پالتو را در استایل کژوال و رسمی بپوشید. یکی از مهمترین اکسسوری هایی که همراه این پالتو استفاده می شود، کمربند است. اضافه کردن یک کمربند به این پالتوی بلند، باعث می شود فرم اندام شما به بهترین شکل نمایان شود. این پالتو می تواند انتخاب خوبی برای محیط کار رسمی و دانشگاه باشد.

 

 

 

 

پالتو سرخ پوستی

پالتو سرخ پوستی shearling

یک مدل پالتو جدید و شیکی که می توانیم برای زمستان 1402 به شما پیشنهاد کنیم، پالتو سرخ پوستی است. این پالتوها در زبان انگلیسی با نام shearling coat شناخته می شوند. shearling یکی از متفاوت ترین مدل پالتوهایی است که می توانید از آن در استایل خود بهره ببرید. به طور کلی این پالتو با ترکیب پارچه چرم و پارچه خز طراحی می شود. ترکیب این دو پارچه باعث شده این پالتو در استایل کژوال، بدرخشد. مخصوصا اگر به استایل بوهیمن علاقه دارید، این پالتو گرم و دوست داشتنی، بهترین انتخاب ممکن برای شما خواهد بود.

پالتو سرخ پوستی معمولا خرجکاری از جنس پارچه خز یا پارچه تدی دارد. دور مچ، یقه و جیب این پالتوها معمولا با پارچه خز تزئین می شود. بخش اصلی کت نیز با پارچه چرم یا جیر طراحی می شود. با توجه به تولید انواع پارچه چرم مصنوعی، شما می توانید این پالتو را در رنگبندی های بسیار متنوعی در بازار مشاهده کنید. البته رنگ قهوه ای و شتری آن جزو پرفروش ترین رنگ های این کت زمستانی به حساب می آید. فراموش نکنید، این پالتو مناسب استایل رسمی نیست. برای پوشیدن آن به بوت های بلند چرم با پاشنه تخت نیاز خواهید داشت.

پالتو تدی، یک مدل پالتو جدید و دوست داشتنی

پالتو تدی جدید

پارچه تدی در دسته پارچه های خز قرار می گیرد. زیرا همانند پارچه خز، روی سطح آن پرزهای بلندی وجود دارد. اما برخلاف خز، پرزهای این پارچه ضخیم و فر است. به همین دلیل این پارچه را با نام پارچه تدی ببعی نیز می شناسند. اگر به دنبال یک مدل پالتو جدید و متفاوت هستید، پالتوهای تدی انتخابی ایدئال برای شما خواهند  بود. مخصوصا اگر استایل کژوال دارید و یا به عنوان یک خانم جوان به دنبال مدلی شیک و خاص هستید. پالتو تدی را می توانید در رنگبندی بسیار متنوع و بی نظیر در بازار مشاهده کنید. مدل های اورسایز آن یکی از ترندهای جذاب زمستان امسال به حساب می آید. این پالتو را می توانید همراه با لگ و انواع بوت و کتانی بپوشید.

پالتو با  طرح پوست حیوانات

پالتو جدید پلنگی

بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند پالتوهای ساده و تک رنگ بپوشند. به این دلیل که این پالتوها به راحتی با سایر آیتم های یک استایل ست می شوند. علاوه بر این، پارچه های ساده و تک رنگ، کمتر نگاه ها را به خود جلب می کنند. اما اگر جزو این دسته از خانم ها نیستید و مایلید در هر جمعی، نظرها را به خود جلب کنید، یک پالتو با  طرح پوست حیوانات می تواند انتخابی فوق العاده برای شما باشد. در میان مدل پالتوهای جدید امسال، پالتوهایی که در طراحی آن از طرح پوست حیوانات الهام گرفته شده، طرفداران زیادی پیدا کرده است. در نتیجه شما می توانید به راحتی با انتخاب یک پارچه زیبا، جسارت و سلیقه خاص خود را در انتخاب لباس، به رخ بکشید.

انتخاب و استفاده صحیح از چنین پالتوهایی، تنها کار خانم های خوش سلیقه و طرفدار ترندهای دنیای مد است. اگر چنین پالتویی انتخاب می کنید، بهتر است سایر آیتم ها را ساده انتخاب کنید. زیرا استفاده از چند لباس طرحدار در کنار یکدیگر، باعث می شود ظاهر شما شلوغ و آشفته به نظر برسد. با در نظر داشتن این نکته، استایل شما شیک و متفاوت خواهد بود.فروش اینترنتی پارچه ژاکارد

پالتو خز، یک مدل پالتو جدید و لوکس

مدل پالتو جدید خز

اگر طرفدار دنیای مد باشید، مشاهده کردید که پالتوهای خز هرگز قدیمی نمی شوند. بسیاری از سلبریتی ها و افراد مشهور در جهان، حداقل یک کت یا پالتوی خز در کمد خود دارند. این پارچه زیبا و شیک، جلوه ای بسیار لوکس و گران قیمت به استایل شما می دهد. به همین دلیل شاهد بازگشت این پالتو جذاب به ترندهای زمستان 1402 هستیم. اگر به دنبال یک مدل پالتو جدید هستید که بتوانید با آن در محیط های رسمی و لوکس حاضر شوید، پالتو خز می تواند انتخابی بی نقص برای شما باشد. با توجه به رشد صنعت نساجی و تولید پارچه خز در رنگ ها و طرح های مختلف، تنها کافی است در انتخاب پارچه کمی جسورانه عمل کنید. طرح های متنوع این پارچه در رنگبندی و بافت، به شما کمک می کند استایلی خاص خود داشته باشید.

البته پارچه خز چندان برای استفاده در استایل کژوال و به صورت روزمره، مناسب نیست. به همین دلیل توصیه می شود در انتخاب سایر آیتم ها مانند کیف و کفش و حتی شلوار، دقیق عمل کنید. کفش های پاشنه بلند و بوت های بلند جزو بهترین گزینه هایی هستند که می توانید با پالتوی خز خود بپوشید.

پالتو با پارچه کاپشنی

پالتو کاپشنی جدید

احتمالا در نگاه اول تصور می کنید پالتو با پارچه کاپشنی همان کاپشن یا پافر بلند است. اما منظور از پالتو با پارچه کاپشنی، پالتوهای طراحی شده با پارچه های ضد آب است. این مدل پالتوها در مقایسه با کاپشن های معمولی، ضخامت و حجم کمتری دارند. معمولا برای طراحی چنین پارچه هایی، از پارچه مورد نظر به همراه یک لایه پشم شیشه استفاده می شود. طرح دوخته شده سطح این پارچه نیز می تواند با توجه به سلیقه تولید کننده یا طراح، کاملا متفاوت با طرح پارچه های کاپشنی باشد.

 

از این مدل پالتو جدید و سبک می توانید در استایل روزمره خود استفاده نمایید. این مدل پالتو یکی از بهترین گزینه ها برای خانم هایی است که به استایل کژوال علاقه دارند. اگر کاپشن های معمولی زیادی برای شما حجیم به نظر می رسند، می توانید با خیالی آسوده از این مدل در طراحی استایل خود بهره ببرید. کفش های اسپرت و نیم بوت های لژ دار جزو بهترین گزینه ها برای ست کردن با این مدل پالتو هستند.

پالتو با رنگ های خاص

پالتو ترند 2023

در سالهای اخیر، طرفداران صنعت مد شاهد ظهور رنگ های جیغ و درخشان در طراحی لباس های مختلف بودند. اگر به دنبال مدل پالتو جدید برای زمستان 2023 هستید، باید بدانید این رنگ ها همچنان در لباس های ترند این فصل دیده می شوند. در حقیقت، اگر به رنگ های شاد و جیغ علاقه دارید، این ترند برای شماست. پالتوهای آبی جیغ، سرخابی، نارنجی و سبز زارا یا همان سبز ترندی، جزو مدل های خوش رنگ و جدیدی است که می توانید در زمستان امسال بپوشید. اگر چندان اهل پوشیدن چنین رنگ هایی نیستید اما مایلید تغییراتی در استایل خود ایجاد کنید، می توانید این رنگ ها را با مشکی ترکیب کنید.

ترکیب این رنگ های جیغ با رنگ مشکی، ساده ترین و محتاطانه ترین روش برای استفاده از رنگ های خاص در استایل است. اگر قصد دارید جسورانه عمل کنید، توصیه می شود تنها دو رنگ جیغ را با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال، پالتو سرخابی به همراه شالگردنی سبز می تواند ظاهر زیبایی برای شما بسازد. ترکیب آبی نفتی روشن و سرخابی نیز ترکیب چشم نواز و زیبایی برای شما خواهد بود.

پالتو چرم

مدل پالتو چرم جدید

یکی از پارچه هایی که در سالهای اخیر دوباره مورد توجه طراحان مد قرار گرفت، پارچه چرم بود. به این ترتیب لباس های چرمی مختلفی به بازار عرضه شد. انواع دامن، شلوار، کت های کوتاه و بلند و در نهایت پالتو چرم دوباره طرفداران خود را پیدا کردند. به همین دلیل پالتو چرم را می توانیم به عنوان یک مدل پالتو جدید برای زمستان 1402 در نظر بگیریم. این پالتوها معمولا با چرم های براق طراحی می شوند و فرمی شبیه کت های بارانی و ترنچ کت دارند. در واقع ساده، بلند با یقه های انگلیسی و پاگون بر سر شانه طراحی می شوند. پالتوهای چرم ترند امسال، معمولا با رنگ های خاص به بازار عرضه شدند. شما می توانید این مدل های متنوع را با انواع بوت های بلند و یا شلوارهای چرم، ست نمایید.

پالتو شتری رنگ، یک مدل پالتو جدید و ماندگار

استایل زمستانی شیک

همانطور که گفته شد، پالتوها لباس هایی کاربردی و بسیار ساده هستند. رنگ، جزئیات مدل و جنس پارچه عوامل موثری هستند که یک پالتو را به یک ترند جذاب تبدیل می کنند. رنگ شتری یکی از رنگ هایی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مخصوصا اگر اهل پوشیدن رنگ های روشن در فصل گرم هستید، این رنگ جذاب می تواند استایل زمستانی شما را به استایلی شیک و گران قیمت تبدیل کند. برای خرید یک مدل پالتو جدید نیاز نیست به سراغ پالتوهای عجیب و غریب بروید. یک پالتو شتری رنگ می تواند در تمام فصل سرما برای شما کاربرد داشته باشد. مخصوصا اگر استایلی مینیمال دارید. رنگ شتری در طیف رنگ های بژ قرار دارد و تقریبا خنثی محسوب می شود. به این ترتیب می توانید آن را با رنگ های متعددی ست کنید.

پالتو با پارچه چهارخونه

کت چهارخونه کشمیر

اگر زمانی که حرف از مدل پالتو جدید زمستانی می شود، رنگ های تیره و مدل های بسیار ساده را تصور می کنید، باید بدانید این تصور غلط است. یک ترند همیشگی که می توانید از آن در استایل زمستانی خود بهره ببرید، پالتو با پارچه چهارخونه است. پالتوهایی که با پارچه کشمیر چهارخونه طراحی می شوند، جزو بهترین مدل هایی هستند که می توانید برای زمستان 1402 تهیه کنید. این پالتوهای با تنوع بی نظیر در طراحی و رنگبندی، برای هر سلیقه ای مناسب خواهند بود. پارچه فوتر طرحدار یا پارچه کشمیر چهارخونه که معمولا برای دوخت این مدل پالتو استفاده می شود، بسیار سبک و گرم هستند. اگر رنگ و مدل مناسبی انتخاب نمایید، این پالتو کاربردی تا سالها می تواند آیتم ثابت کمد شما باشد.

منبع: 10 مدل پالتو جدید و شیک برای زمستان 1402 + عکس



:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

10 مدل پالتو جدید و شیک برای زمستان 1402 + عکس

افراد زیادی فصل سرما را به دلیل لباس هایی که می توان در آن پوشید، دوست دارند. پالتوها، لباس های روزمره و معمولا بلندی هستند که به آسانی، استایلی ساده و شیک برای شما می سازند. به طور معمول، افراد به پالتوهای ساده و تک رنگ علاقه بسیاری دارند. زیرا می توان به راحتی از آنها در استایل های مختلف استفاده کرد. در واقع یک پالتو بلند و تک رنگ را می توانید تا سالها با لباس های مختلف بپوشید. به این ترتیب استایلی راحت و گرم خواهید داشت. اما ممکن است پس از گذشت مدتی، حس کنید استایلی تکراری در زمستان دارید. چاره شما آشنایی با چند مدل پالتو جدید است.

خرید پارچه کشمیر

پالتو در عین اینکه الگویی ساده و حتی تکراری دارد، می تواند تنوع بالایی داشته باشد. در واقع، استفاده از پارچه های مختلف، می تواند به سادگی تنوعی بی نهایت در طراحی پالتو ایجاد کند. طراحان با کم یا اضافه کردن رنگ یا پارچه ای جدید اقدام به طراحی مدل های مختلفی از پالتو می کنند. اگر به چند مدل پالتو جدید نیاز دارید یا مایلید با ترندهای جذاب فصل زمستان آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب برای شما مفید خواهد بود. در ادامه این مطلب با 10 مدل جدید پالتو و پارچه های پرکاربرد در طراحی پالتو آشنا خواهید شد.

پالتو ماکسی بلند، کلاسیک در میان مدل پالتوهای جدید 1402

مدل پالتو جدید فوتر

اجازه دهید معرفی مدل پالتو جدید زمستان 1402 را با بررسی یک پالتو کلاسیک شروع کنیم. همانطور که می دانید، لباس های کلاسیک همیشه جایگاه خود را در استایل شما حفظ خواهند کرد. البته بعضی از این مدل ها ممکن است برای چند سالی در کمد شما بمانند. در واقع شما می توانید پالتوهای کلاسیک را همیشه بپوشید اما گاهی روی مد هستند و گاهی جزو ترندهای دنیای فشن به حساب نمی آیند. یکی از جذاب ترین مدل هایی که دوباره به عنوان ترند زمستانی مطرح شدند، پالتوهای ماکسی بلند هستند. این پالتوها کاملا فیت بدن بوده و معمولا یقه انگلیسی دارند. با تغییر سایز یقه لباس می توانید پالتویی بسیار جذاب داشته باشید.

برای دوخت پالتو ماکسی بلند معمولا از پارچه فوتر ساده استفاده می شود. شما می توانید با توجه به سبک استایل خود، این پالتو را در استایل کژوال و رسمی بپوشید. یکی از مهمترین اکسسوری هایی که همراه این پالتو استفاده می شود، کمربند است. اضافه کردن یک کمربند به این پالتوی بلند، باعث می شود فرم اندام شما به بهترین شکل نمایان شود. این پالتو می تواند انتخاب خوبی برای محیط کار رسمی و دانشگاه باشد.

 

 

 

پالتو سرخ پوستی

پالتو سرخ پوستی shearling

یک مدل پالتو جدید و شیکی که می توانیم برای زمستان 1402 به شما پیشنهاد کنیم، پالتو سرخ پوستی است. این پالتوها در زبان انگلیسی با نام shearling coat شناخته می شوند. shearling یکی از متفاوت ترین مدل پالتوهایی است که می توانید از آن در استایل خود بهره ببرید. به طور کلی این پالتو با ترکیب پارچه چرم و پارچه خز طراحی می شود. ترکیب این دو پارچه باعث شده این پالتو در استایل کژوال، بدرخشد. مخصوصا اگر به استایل بوهیمن علاقه دارید، این پالتو گرم و دوست داشتنی، بهترین انتخاب ممکن برای شما خواهد بود.

پالتو سرخ پوستی معمولا خرجکاری از جنس پارچه خز یا پارچه تدی دارد. دور مچ، یقه و جیب این پالتوها معمولا با پارچه خز تزئین می شود. بخش اصلی کت نیز با پارچه چرم یا جیر طراحی می شود. با توجه به تولید انواع پارچه چرم مصنوعی، شما می توانید این پالتو را در رنگبندی های بسیار متنوعی در بازار مشاهده کنید. البته رنگ قهوه ای و شتری آن جزو پرفروش ترین رنگ های این کت زمستانی به حساب می آید. فراموش نکنید، این پالتو مناسب استایل رسمی نیست. برای پوشیدن آن به بوت های بلند چرم با پاشنه تخت نیاز خواهید داشت.

پالتو تدی، یک مدل پالتو جدید و دوست داشتنی

پالتو تدی جدید

پارچه تدی در دسته پارچه های خز قرار می گیرد. زیرا همانند پارچه خز، روی سطح آن پرزهای بلندی وجود دارد. اما برخلاف خز، پرزهای این پارچه ضخیم و فر است. به همین دلیل این پارچه را با نام پارچه تدی ببعی نیز می شناسند. اگر به دنبال یک مدل پالتو جدید و متفاوت هستید، پالتوهای تدی انتخابی ایدئال برای شما خواهند  بود. مخصوصا اگر استایل کژوال دارید و یا به عنوان یک خانم جوان به دنبال مدلی شیک و خاص هستید. پالتو تدی را می توانید در رنگبندی بسیار متنوع و بی نظیر در بازار مشاهده کنید. مدل های اورسایز آن یکی از ترندهای جذاب زمستان امسال به حساب می آید. این پالتو را می توانید همراه با لگ و انواع بوت و کتانی بپوشید.

پالتو با  طرح پوست حیوانات

پالتو جدید پلنگی

بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند پالتوهای ساده و تک رنگ بپوشند. به این دلیل که این پالتوها به راحتی با سایر آیتم های یک استایل ست می شوند. علاوه بر این، پارچه های ساده و تک رنگ، کمتر نگاه ها را به خود جلب می کنند. اما اگر جزو این دسته از خانم ها نیستید و مایلید در هر جمعی، نظرها را به خود جلب کنید، یک پالتو با  طرح پوست حیوانات می تواند انتخابی فوق العاده برای شما باشد. در میان مدل پالتوهای جدید امسال، پالتوهایی که در طراحی آن از طرح پوست حیوانات الهام گرفته شده، طرفداران زیادی پیدا کرده است. در نتیجه شما می توانید به راحتی با انتخاب یک پارچه زیبا، جسارت و سلیقه خاص خود را در انتخاب لباس، به رخ بکشید.

انتخاب و استفاده صحیح از چنین پالتوهایی، تنها کار خانم های خوش سلیقه و طرفدار ترندهای دنیای مد است. اگر چنین پالتویی انتخاب می کنید، بهتر است سایر آیتم ها را ساده انتخاب کنید. زیرا استفاده از چند لباس طرحدار در کنار یکدیگر، باعث می شود ظاهر شما شلوغ و آشفته به نظر برسد. با در نظر داشتن این نکته، استایل شما شیک و متفاوت خواهد بود.

پالتو خز، یک مدل پالتو جدید و لوکس

مدل پالتو جدید خز

اگر طرفدار دنیای مد باشید، مشاهده کردید که پالتوهای خز هرگز قدیمی نمی شوند. بسیاری از سلبریتی ها و افراد مشهور در جهان، حداقل یک کت یا پالتوی خز در کمد خود دارند. این پارچه زیبا و شیک، جلوه ای بسیار لوکس و گران قیمت به استایل شما می دهد. به همین دلیل شاهد بازگشت این پالتو جذاب به ترندهای زمستان 1402 هستیم. اگر به دنبال یک مدل پالتو جدید هستید که بتوانید با آن در محیط های رسمی و لوکس حاضر شوید، پالتو خز می تواند انتخابی بی نقص برای شما باشد. با توجه به رشد صنعت نساجی و تولید پارچه خز در رنگ ها و طرح های مختلف، تنها کافی است در انتخاب پارچه کمی جسورانه عمل کنید. طرح های متنوع این پارچه در رنگبندی و بافت، به شما کمک می کند استایلی خاص خود داشته باشید.

البته پارچه خز چندان برای استفاده در استایل کژوال و به صورت روزمره، مناسب نیست. به همین دلیل توصیه می شود در انتخاب سایر آیتم ها مانند کیف و کفش و حتی شلوار، دقیق عمل کنید. کفش های پاشنه بلند و بوت های بلند جزو بهترین گزینه هایی هستند که می توانید با پالتوی خز خود بپوشید.فروش اینترنتی پارچه ژاکارد

پالتو با پارچه کاپشنی

پالتو کاپشنی جدید

احتمالا در نگاه اول تصور می کنید پالتو با پارچه کاپشنی همان کاپشن یا پافر بلند است. اما منظور از پالتو با پارچه کاپشنی، پالتوهای طراحی شده با پارچه های ضد آب است. این مدل پالتوها در مقایسه با کاپشن های معمولی، ضخامت و حجم کمتری دارند. معمولا برای طراحی چنین پارچه هایی، از پارچه مورد نظر به همراه یک لایه پشم شیشه استفاده می شود. طرح دوخته شده سطح این پارچه نیز می تواند با توجه به سلیقه تولید کننده یا طراح، کاملا متفاوت با طرح پارچه های کاپشنی باشد.

 

از این مدل پالتو جدید و سبک می توانید در استایل روزمره خود استفاده نمایید. این مدل پالتو یکی از بهترین گزینه ها برای خانم هایی است که به استایل کژوال علاقه دارند. اگر کاپشن های معمولی زیادی برای شما حجیم به نظر می رسند، می توانید با خیالی آسوده از این مدل در طراحی استایل خود بهره ببرید. کفش های اسپرت و نیم بوت های لژ دار جزو بهترین گزینه ها برای ست کردن با این مدل پالتو هستند.

پالتو با رنگ های خاص

پالتو ترند 2023

در سالهای اخیر، طرفداران صنعت مد شاهد ظهور رنگ های جیغ و درخشان در طراحی لباس های مختلف بودند. اگر به دنبال مدل پالتو جدید برای زمستان 2023 هستید، باید بدانید این رنگ ها همچنان در لباس های ترند این فصل دیده می شوند. در حقیقت، اگر به رنگ های شاد و جیغ علاقه دارید، این ترند برای شماست. پالتوهای آبی جیغ، سرخابی، نارنجی و سبز زارا یا همان سبز ترندی، جزو مدل های خوش رنگ و جدیدی است که می توانید در زمستان امسال بپوشید. اگر چندان اهل پوشیدن چنین رنگ هایی نیستید اما مایلید تغییراتی در استایل خود ایجاد کنید، می توانید این رنگ ها را با مشکی ترکیب کنید.

ترکیب این رنگ های جیغ با رنگ مشکی، ساده ترین و محتاطانه ترین روش برای استفاده از رنگ های خاص در استایل است. اگر قصد دارید جسورانه عمل کنید، توصیه می شود تنها دو رنگ جیغ را با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال، پالتو سرخابی به همراه شالگردنی سبز می تواند ظاهر زیبایی برای شما بسازد. ترکیب آبی نفتی روشن و سرخابی نیز ترکیب چشم نواز و زیبایی برای شما خواهد بود.

پالتو چرم

مدل پالتو چرم جدید

یکی از پارچه هایی که در سالهای اخیر دوباره مورد توجه طراحان مد قرار گرفت، پارچه چرم بود. به این ترتیب لباس های چرمی مختلفی به بازار عرضه شد. انواع دامن، شلوار، کت های کوتاه و بلند و در نهایت پالتو چرم دوباره طرفداران خود را پیدا کردند. به همین دلیل پالتو چرم را می توانیم به عنوان یک مدل پالتو جدید برای زمستان 1402 در نظر بگیریم. این پالتوها معمولا با چرم های براق طراحی می شوند و فرمی شبیه کت های بارانی و ترنچ کت دارند. در واقع ساده، بلند با یقه های انگلیسی و پاگون بر سر شانه طراحی می شوند. پالتوهای چرم ترند امسال، معمولا با رنگ های خاص به بازار عرضه شدند. شما می توانید این مدل های متنوع را با انواع بوت های بلند و یا شلوارهای چرم، ست نمایید.

پالتو شتری رنگ، یک مدل پالتو جدید و ماندگار

استایل زمستانی شیک

همانطور که گفته شد، پالتوها لباس هایی کاربردی و بسیار ساده هستند. رنگ، جزئیات مدل و جنس پارچه عوامل موثری هستند که یک پالتو را به یک ترند جذاب تبدیل می کنند. رنگ شتری یکی از رنگ هایی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مخصوصا اگر اهل پوشیدن رنگ های روشن در فصل گرم هستید، این رنگ جذاب می تواند استایل زمستانی شما را به استایلی شیک و گران قیمت تبدیل کند. برای خرید یک مدل پالتو جدید نیاز نیست به سراغ پالتوهای عجیب و غریب بروید. یک پالتو شتری رنگ می تواند در تمام فصل سرما برای شما کاربرد داشته باشد. مخصوصا اگر استایلی مینیمال دارید. رنگ شتری در طیف رنگ های بژ قرار دارد و تقریبا خنثی محسوب می شود. به این ترتیب می توانید آن را با رنگ های متعددی ست کنید.

پالتو با پارچه چهارخونه

کت چهارخونه کشمیر

اگر زمانی که حرف از مدل پالتو جدید زمستانی می شود، رنگ های تیره و مدل های بسیار ساده را تصور می کنید، باید بدانید این تصور غلط است. یک ترند همیشگی که می توانید از آن در استایل زمستانی خود بهره ببرید، پالتو با پارچه چهارخونه است. پالتوهایی که با پارچه کشمیر چهارخونه طراحی می شوند، جزو بهترین مدل هایی هستند که می توانید برای زمستان 1402 تهیه کنید. این پالتوهای با تنوع بی نظیر در طراحی و رنگبندی، برای هر سلیقه ای مناسب خواهند بود. پارچه فوتر طرحدار یا پارچه کشمیر چهارخونه که معمولا برای دوخت این مدل پالتو استفاده می شود، بسیار سبک و گرم هستند. اگر رنگ و مدل مناسبی انتخاب نمایید، این پالتو کاربردی تا سالها می تواند آیتم ثابت کمد شما باشد.



:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

با 7 پارچه شلواری زنانه پرکاربرد آشنا شوید

شلوار در استایل خانم ها نقش مهمی دارد. چیزی که باعث می شود مانتو، شومیز یا کت شما زیباتر به نظر برسد شلواری است که با آن ست می کنید. در دنیای مد و فشن امروز، انواع و اقسام شلوارها وجود دارد. هر کدام از آن ها برای یک استایل کاربرد دارند. بسته به سایر آیتم های استایل خود می توانید شلوار مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب مدل شلوار چیزی که بسیار اهمیت دارد پارچه شلوار شما است. پارچه شلواری زنانه نیز انواع متفاوتی دارد. هر پارچه ای برای یک مدل و یک استایل مناسب است. ویژگی های متفاوت این پارچه ها باعث می شود کاربرد متفاوتی نیز داشته باشند. اگر شما نیز قصد دارید با انواع مدل شلوارها و انواع پارچه شلواری زنانه آشنا شوید، پس با ما همراه باشید.

 

چه چیزی یک پارچه شلواری زنانه را برای دوخت شلوار مناسب می کند؟

قبل از اینکه شروع به دوخت شلوار کنید باید پارچه آن را به دقت انتخاب کرده باشید. ویژگی های بخصوصی باید در پارچه شلواری زنانه شما وجود داشته باشد، که مطمئن باشید بعد از دوخت یک شلوار زیبا، شیک و باکیفیت تحویل خواهید گرفت. در ادامه این ویژگی ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

زیبای ظاهری اولین قدم برای انتخاب پارچه شلواری زنانه

در قدم اول چیزی که برای یک پارچه شلواری زنانه بسیار مهم است زیبایی ظاهری آن است. زیبایی پارچه به تنوع بالا و بافت آن بستگی دارد. پس در قدم اول سعی کنید پارچه ای با کیفیت انتخاب کنید که تنوع رنگی بالایی داشته باشد.

کیفیت و دوام بالا ویژگی بسیار مهم پارچه شلواری زنانه

کیفیت پارچه تاثیر زیادی در انتخاب ما خواهد داشت. شلوار ما در طول روز اصطکاک زیادی را با سطوح تجربه می کند. از طرفی میزان کشیدگی در بعضی قسمت های آن بسیار زیاد است. پس باید کیفیت پارچه شلواری ما بالا باشد تا بتواند از این آزمون سربلند بیرون بیاید.

ایستایی مناسب

همانطور که گفته شد شلوارها انواع متفاوتی دارند. بسته به مدل شلوار بعضی از آن ها نیاز به پارچه ای دارند که ایستایی بالایی دارد. این دسته از پارچه ها باید آهار بالایی داشته و از بافت محکمی برخودار باشند. البته پارچه شلواری زنانه ای که لخت و ریزش دار است برای دوخت مدل های گشاد بسیار پرکاربرد خواهد بود.

راحتی دوخت و شستشو

خوش دوخت بودن پارچه یک ویژگی مهم برای پارچه تلقی می شود. پارچه هایی که دوخت سختی دارند و برای مدل های مختلف کاربرد ندارند، خریدار زیادی را به خود جذب نمی کنند. یکی دیگر از عواملی که یک پارچه شلواری ایدئال به آن احتیاج دارد، راحتی در شستشو است. تصور کنید یک شلوار را چند ساعت به تن دارید. مطمئنا مجبور به شستشوی آن خواهید شد. حال اگر پارچه شما به راحتی شسته نشود و کثیفی را در خود نگهدارد مطمئنا باعث نارضایتی شما خواهد شد.

 

چروک پذیری بسیار کم پارچه شلواری زنانه

یکی دیگر از مواردی که در زمان خرید یک پارچه شلواری زنانه باید به آن توجه داشته باشید، چروک پذیری کم پارچه انتخابی شما است. پارچه شلوار از قسمت فاق و زانو در معرض چروک شدن است. اگر پارچه انتخابی شما چروک پذیری بالایی داشته باشد مطمئنا ظاهر زیبایی ایجاد نخواهد کرد و به سرعت مجبور به تعویض آن خواهید شد تا استایل شما را بهم نریزد.

کشسانی مناسب

مسلما وزن لاله گوش شما همیشه ثابت نخواهد ماند. ممکن است بعد از دوخت شلوار وزن شما تغییر کند و کمی چاق شوید. اگر پارچه شما از کشسانی مناسبی برخوردار باشد این مشکل تا حدودی حل خواه شد. از طرفی برای دوخت مدل های جذب و تنگ، کشسانی پارچه یکی از ویژگی های ضروری آن محسوب خواهد شد.

انواع پارچه شلواری زنانه که می تواند انتخاب شما باشد

بعد از اینکه با ویژگی های مهم یک پارچه شلواری زنانه ایدئال آشنا شدید، حال نوبت به این سوال می رسد که کدام یک از پارچه ها این ویژگی ها را دارند. از طرفی باید در نظر داشت که هر کدام از پارچه ها برای دوخت یکسری از مدل ها استفاده می شود. پس نمیتوان از تمام آنها برای دوخت همه مدل ها استفاده کرد. در این قسمت قصد داریم شما را با پارچه های شلواری پرکاربرد آشنا کنیم. این پارچه ها بیشترین استفاده را برای دوخت شلوار در صنعت مد و فشن دارند.

گاباردین، یک پارچه شلواری زنانه همه چیز تمام

گاباردین، یک پارچه شلواری زنانه همه چیز تمام

پارچه گاباردین یکی از پارچه هایی است که می تواند انتخاب هر خانم شیک پوشی برای دوخت شلوار باشد. این پارچه زیر دست لطیفی مانند ابریشم دارد و در زمان پوشیدن حس راحتی زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد. الیاف متراکم این پارچه باعث می شود تا جذب آب بالایی داشته باشد و از تعریق بیش از حد شما جلوگیری کند. از دیگر ویژگی های این پارچه چروک پذیری بسیار کم آن است. پارچه کتان گاباردین مقاوم و با دوام است همچنین دوخت و برش آسانی دارد. پارچه گاباردین ویژگی معروفی در میان پارچه ها دارد. این ویژگی چیزی نیست جز مقاومت در برابر سایش و پارگی، بله درست است پارچه گاباردین می تواند به خوبی در مقابل خرابی و اصطکاک مقاومت کند. از این پارچه می توانید برای دوخت مدل های رسمی و اداری استفاده کنید.

پارچه شانتون انتخاب شیک پسندان

پارچه شانتون انتخاب شیک پسندان

پارچه شانتون پلاستیک فشرده انواع متفاوتی دارد. شانتون نخی، کرپ شانتون و شانتون کره ای همگی زیر مجموعه پارچه شانتون می باشند. این پارچه قیمت بسیار مناسبی دارد و در رنگ و طرح های مختلفی تولید می شود. از این رو دست شما برای انتخاب پارچه شلواری زنانه ای که مد نظر دارید باز است. رنگ ثابت بودن و عدم آبرفت و اتورفت از دیگر ویژگی های این پارچه است که به شدت مورد استقبال خانم ها قرار گرفته است. پارچه شانتون از الیاف متنوعی مثل ابریشم، پلی استر و اکریلیک تهیه می شود. تاروپود این پارچه به شکل برجسته است و زیبایی ظاهری فوق العاده ای دارد. از این پارچه جذاب برای دوخت بسیاری از مدل های شلوار می توانید استفاده کنید. دوخت مدل های راسته و کوتاه برای یک استایل اسپرت و یا مدل های بگ و نیم بگ برای استایل های کژوال، می تواند انتخاب شما باشد.

پارچه لینن برای دوخت شلوار تابستانی

پارچه لینن برای دوخت شلوار تابستانی

پارچه لینن در دسته پارچه های کتان قرار می گیرد. به خوبی می دانیم که پارچه کتان به سبب اینکه از الیاف طبیعی تهیه می شود از بوی بد و نامطبوع جلوگیری می کند. پس لینن می تواند یک پارچه شلواری فوق العاده برای روزهای گرم تابستان باشد. از پارچه لینن برای دوخت شلوارهای زنانه و اسپرت می توانید بهره ببرید. همچنین از این پارچه می توانید برای دوخت دامن شلواری و شلوار بگ نیز استفاده کنید. به دلیل اینکه پارچه لینن از کشسانی کمی برخوردار است، بهتر است از آن برای مدل های جذب استفاده نکنید. توجه داشته باشید به دلیل آبرفت کمی که این پارچه دارد، حتما قبل از دوخت از آبرفت آن اطمینان حاصل کنید.

جین کش، یک پارچه شلواری زنانه پرکاربرد

جین کش، یک پارچه شلواری زنانه پرکاربرد

به خوبی کلبه سوییسی می دانیم که بیشترین مدل های شلوار موجود در بازار از پارچه جین تهیه می شود. علت ان استقبال بی نظیر مردم و خصوصیات منحصر به فرد این پارچه است. پارچه جین آبرفت و اتورفت بسیار کمی دارد. از طرفی به همه ما ثابت شده است که جین یک پارچه بسیار بادوام است. پس می تواند یک انتخاب ایدئال برای پارچه شلواری زنانه باشد. با وجود نازک بودن، پارچه جین کش زاپ پذیری خوبی دارد. همانطور که از اسم این پارچه پیدا است دارای کشسانی ایدئالی می باشد. برای دوخت مدل های اسکینی و جذب، استفاده از جین کش خیلی بهتر از جین معمولی است. از پارچه جین کش برای دوخت مدل هایی غیر رسمی مثل چسبان و اسکینی، جاگر یا اسلش، مام، استایل، بگ و شش جیب می توانید استفاده کنید.

کرپ، انتخابی منحصر به فرد برای استایل های رسمی

شلوار کرپ

پارچه کرپ پارچه فوتر ایتالیایی انواع متفاوتی دارد. از این پارچه برای دوخت آیتم های مختلفی استفاده می شود. یکی از مواردی که با پارچه کرپ دوخته می شود و طرفداران زیادی دارد شلوارهای کرپ است. پارچه کرپ از لحاظ کیفیت و ماندگاری زبانزد است. از طرفی ایستایی بی نظیر این پارچه آن را برای شلوارهای رسمی به یک گزینه ایدئال تبدیل کرده است. اگر برای دوخت شلوار زنانه به پارچه ای احتیاج دارید که ایستایی و بافت متراکی داشته باشد، پارچه کرپ مازراتی می تواند یک گزینه ایدئال برای شما باشد. می توانید از پارچه کرپ برای دوخت مدل های راسته، دم پا و مام استایل استفاده کنید.

پارچه فاستونی، پارچه شلواری زنانه پرطرفدار این روزها

شلوار فاستونی

پارچه فاستونی از الیاف پشم و پلی استر تهیه می شود. این پارچه تراکم های متفاوتی دارد اما به طور کلی جز پارچه هایی محسوب می شود که ایستایی بی نظیری دارد. پارچه فاستونی در طرح ها رنگ های متفاوت تولید می شود. استحکام بالای این پارچه باعث می شود تا دوام و ماندگاری مناسبی داشته باشد. توجه داشته باشید که پارچه فاستونی تنفس پذیری بالایی دارد و در روزهای گرم سال شما را خنک نگه می دارد. یکی دیگر از ویژگی های فاستونی که آن را به یک پارچه شلواری زنانه ایدئال تبدیل می کند چروک پذیری کم آن است. از این پارچه برای دوخت مدل های رسمی، مثل راسته و دم پا می توانید استفاده کنید.

پارچه پلی ویسکون

پارچه پلی ویسکون

پارچه پلی ویسکون از الیاف کتان تهیه می شود و به همین خاطر می تواند محافظ مناسبی برای پوست شما باشد. با لمس پارچه پلی ویسکون متوجه نازکی آن خواهید شد، پس می تواند به یکی از گزینه های پارچه شلواری زنانه شما در تابستان تبدیل شود. کیفیت بالای این پارچه و رنگ ثابت بودن آن یکی از دلایلی است که پارچه پلی ویسکون را در بین خانم های محبوب کرده است. تمامی کسانی که از این پارچه استفاده کردند می توانند این موضوع را تصدیق کنند که در طی استفاده مداوم، شستشو و اتوکشی از کیفیت این پارچه کم نخواهد شد. پس شما نیز می توانید این پارچه را برای دوخت شلوار امتحان کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. از پارچه پلی ویسکون برای دوخت مدل های مام استایل و کوتاه می توانید بهره ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

چطور از پارچه های طرحدار در استایل پاییزه استفاده کنیم

با نزدیک شدن گارد شاهنشاهی به فصل پاییز و سرد شدن هوا، لباس های خنک دیگر استفاده نمی شوند و جای خود را به لباس های گرمتر می دهند. ساخت یک استایل پاییزه برای این روزها کار بسیار هیجان انگیزی خواهد بود. کافی است با استایل های ترند و پرطرفدار آشنا شوید. بعد از آن می توانید به راحتی استایل محبوب خود را پیدا کرده و اقدام به دوخت یا خرید آیتم های مورد نظر آن کنید. این روزها استایل هایی که در فصل پاییز کاربرد داشته باشند بسیار زیاد و متنوع هستند. از استایل های کلاسیک و کژوال گرفته تا استایل های اسپرت و خاص، همگی برای فصل پاییز کاربرد دارند. اما تمامی این استایل ها با پارچه های طرحدار ظاهر زیباتری پیدا می کنند. کافی است یک بار پارچه های طرحدار را برای استایل پاییزه خود انتخاب کنید تا برای همیشه به عضو ثابت استایل شما تبدیل شوند.

یکی از نکات مهم برای داشتن یک استایل زیبا، انتخاب درست پارچه آن است. در این فصل پارچه های زیادی تولید می شود که هر کدام به تنهایی زیبایی بی نظیری را می تواند برای شما فراهم کند. یکی از مدل پارچه های پرطرفدار در فصل پاییز، پارچه های طرحدار هستند. این پارچه ها انواع متفاوتی دارند. به طور مثال پارچه های شنل و توییت از پرفروش ترین پارچه های طرحدار این فصل هستند. امروز و در اینجا قصد داریم با 8 استایل زیبا که با پارچه های طرحدار تهیه شده است آشنا شویم، پس با ما همراه باشید.

کت های تک پرطرفدار با پارچه های طرحدار

کت تک با پارچه های طرحدار

می توانید برای لیموزین ساخت یک استایل پاییزه زیبا از انواع کت با پارچه های طرحدار استفاده کنید. برای داشتن یک استایل خاص و جذاب بهتر است سایر بخش های آن را ساده و تک رنگ در نظر بگیرید. بهتر است یکی از رنگ های خنثی، که در پارچه طرحدار شما وجود دارد را به عنوان رنگ پایه استایل در نظر داشته باشید. با این کار هارمونی جالبی در ظاهر شما ایجاد خواهد شد.

استفاده از کمربندهای چرمی می تواند شما را برای زیباتر کردن استایلتان همراهی کند. از مغزی دوزی و روبان دوزی های رنگی نیز می توانید برای طراحی کت تک خود بهره ببرید. توجه داشته باشید، زمانی که پارچه کت شما طرحدار است، استفاده از اکسسوری بر روی آن توصیه نمی شود. بهتر است با آیتم هایی مثل دکمه، کمربند و مغزی دوزی زیبایی کت واستایل خود را دو چندان کنید.

 

 

 

کت و دامن های کاربردی

کت و دامن پاییزه

به جرات می توان تک دیفرانسیل گفت چند ست جذاب کت و دامن در کمد هر بانوی خوش لباسی پیدا می شود. از پارچه های طرحدار می توان برای دوخت این ست جذاب استفاده کرد. ویژگی منحصر به فردی که برای این آیتم وجود دارد این است که محدود به فصل خاصی نمی شود. به بیان دیگر از کت و دامن های طرحدار می توانید برای فصل پاییز و روزهای سرد سال نیز بهره ببرید. کافی است پارچه های مناسب برای دوخت آن ها را بدانید. پارچه شانل و پارچه کشمیر یا توییت از جمله پارچه هایی هستند که برای دوخت کت و دامن های طرحدار کاربرد دارند.

اگر می خواهید گرمای کت و دامن شما بیشتر شود، بهتر است از آستری در زمان دوخت آن ها استفاده کنید. از کفش های پاشنه بلند و یا بوت های پاشنه دار می توانید برای تکمیل استایل خود بهره ببرید. بهتر است با یک بافت و کیف زیبا که با رنگ های پارچه طرحدار شما همخوانی دارد، استایل زیبای خود را تکمیل کنید.

دامن های فانتزی

دامن پشمی

اگر به دنبال یک استایل تهیه پارچه برای تولیدی متفاوت و خاص برای روزهای پاییز خود می گردید، می توانید دامن های طرحدار را امتحان کنید. تصور کنید دامن پاییزه ای دارید که در آن یکی از پارچه های طرحدار به کار رفته است. متناسب با رنگ های به کار رفته در این دامن می توانید سایر آیتم های استایل خود را انتخاب کنید. حتما متوجه شدید که این ویژگی باعث می شود بتوانید چندین استایل را تنها با یک دامن داشته باشید.

زمانی که برای دامن خود از پارچه های طرحدار استفاده می کنید، برای بهتر دیده شدن این آیتم جذاب سعی کنید سایر بخش ها را ساده و کژوال در نظر بگیرید. یکی از گزینه هایی که به بهترین شکل با این دامن های طرحدار ست می شود، چکمه های بلند هستند. بسته به سایر بخش های می توانید از چکمه های ورنی یا مخمل استفاده کنید.

شلوارهای طرحدار انتخاب خاص پسندان

شلوار گرم طرحدار

از عناصر اصلی یک استایل جذاب، شلواری است که در آن استایل استفاده می شود. پس می توانید در فصل پاییز روی این آیتم نیز مانور دهید. شلوارها شاید تنوع مدل زیادی نداشته باشند، اما تنوع پارچه هایی که برای دوخت شلوارهای پاییزه به کار می رود، زیاد است. شلوار تک یکی دیگر از آیتم هایی است که، با پارچه های طرحدار به خوبی ترکیب می شود. استفاده از این شلوارها در اروپا طرفداران زیادی دارد. بسیاری از سلبریتی ها تا به امروز در استایل پاییزه خود از پارچه های طرحدار استفاده کردند.

اگر پارچه شما دارای رنگ های روشن و خنثی باشد بهتر است. اینگونه شلوارها را می توانید با یک کت زیبا ست کنید. می توانید برای قسمت کت از پارچه های ساده و بدون طرح استفاده کنید. اما اگر مایل به استفاده از پارچه های طرحدار هستید، بهتر است از پارچه هایی استفاده کنید که طرح های مینیمال و کوچکی دارند. استفاده از دو پارچه طرحدار متفاوت، که هر دو طرح های بزرگی دارند ظاهری شیکی را نمی تواند برای شما ایجاد کنید.

پارچه های طرحدار و کت و شلوارهای جذاب

کت و شلوار طرحدار پاییزه

کت و شلوار از رقیبان اصلی کت و دامن محسوب می شود. به خوبی می دانید از کت و شلوارها می توان برای جلسات رسمی و کاری، مهمانی های مهم، تولدها و قرارهای روزانه استفاده کرد. با آوردن اسم کت و شلوار ممکن است ذهن شما به سمت کت و شلوارهای ساده و همیشگی کشیده شود. اما طیف گسترده ای از کت و شلوارها امروزه در دنیای مد و فشن عرضه می شود. از شلوارهای بلند و راسته گرفته تا شلوارک های کوتاه که طرفدارن زیادی هم دارد. اگر به جای شلوار از شلوارک استفاده کنید می توانید با استفاده از پارچه های طرحدار، چند ست جذاب برای تولدها و مهمانی ها داشته باشید.

برای ست کردن کت و شلوار کار شما بسیار راحت است. از آنجایی که در دو بخش از استایل خود از پارچه های طرحدار استفاده کردید، بهتر است برای سایر بخش ها مثل شومیز، کیف و کفش به سراغ پارچه های ساده و تک رنگ بروید.

شنل، متفاوت و جدید

شنل پشمی

اگر از افرادی باشید که به مد و فشن علاقه زیادی دارند، حتما می دانید که شنل و پانچو در چند سال اخیر طرفداران زیادی را به خود جلب کردند. اگر شما هم از لباس های تکراری خسته شدید، می توانید شنل با پارچه های طرحدار را امتحان کنید. در طراحی شنل ها دست شما باز است. می توانید از انواع مدل ها برا دوخت آن ها استفاده کنید.

اگر از پارچه های طرحدار برای دوخت این شنل ها استفاده کنید، برای ست کردن آن ها نیز کار شما بسیار راحت است. برای اینکار کافی است از شلوار و بوت مشکی یا هر رنگ دیگری که مد نظر دارید استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید شلوار و کفش شما بهتر است ساده و بدون طرح باشد. اگر به استایل های شلوغ علاقه دارید می توانید از کمربند برای زیباتر کردن شنل خود استفاده کنید. اگر از کمربند و کفش چرم در کنار هم استفاده کنید، زیبایی تیپ و ظاهر شما چند برابر خواهد شد.

وست با پارچه های طرحدار

وست با پارچه های طرحدار

یکی دیگر از لباس هایی که می تواند به ظاهر شما در فصل پاییز رنگ و بوی تازه ای ببخشد، وست است. وست می تواند در فصل پاییز یک گزینه ایدئال برای خانم های شیک پوش محسوب شود. اگر این آیتم جذاب را با پارچه های طرحدار تهیه کنید زیبایی آن دو چندان خواهد شد. برای تهیه یک وست زیبا پارچه نقش مهمی دارد. پارچه شما باید دارای ظاهری زیبا و گرمای مطبوع باشد. این ویژگی های را می توانید در پارچه شانل و توییت به خوبی پیدا کنید.

برای ست کردن سایر قسمت های استایلتان می توانید از رنگ های به کار رفته در پارچه وست خود کمک بگیرید. بهتر است برای بلندتر و لاغرتر به نظر رسیدن از بوت های پاشنه بلند استفاده کنید. اما اگر از وست با پارچه طرحدار برای ملاقات های روزانه استفاده می کنید، می توایند آن را با کفش اسپرت هم ست کنید.

پالتو بلند، کاربردی و کلاسیک

پالتو بلند با پارچه های طرحدار

پالتوهای بلند یکی از پرطرفدارترین لباس ها در فصل پاییز محسوب می شود. بین لباس های تمامی خانم های شیک پوش و خوش لباس چند پالتو بلند برای روزهای سرد سال وجود دارد. توجه کنید که پالتوهای بلند قد شما را کشیده تر و اندام شما را لاغرتر نشان می دهند. پالتوهای بلند انواع متفاوتی دارند. پس با کمی خوش سلیقگی می توانید یک استایل بی نظیر و همه پسند را با پالتوهای بلند تجربه کنید.

ست کردن این پالتوها، راحت و بی دردسر است. می توانید با بوت یا نیم بوت استایل خود را کامل کنید. برای زیباتر دیده شدن استایل خود می توانید از پیراهن های بافت بلند برای زیر پالتو خود بهره ببرید. شال گردن و کلاه یکی از مواردی هستند که می توانند به شیک تر دیده شدن شما کمک کنند.



:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

6 مدل دامن با پارچه پشمی برای استایل پاییزه

همانطور فست شارژ که می دانید دامن در بین خانم ها طرفدار زیادی دارد. محبوبیت دامن مختص به یک سن و گروه خاص نمی شود. به جرات می توان گفت تمامی خانم ها در کمد لباس خود چند مدل دامن متفاوت دارند. بعضی از آن ها مجلسی و بعضی اسپرت هستند. استفاده از دامن حتی فصل خاصی هم ندارد و شما در تمام فصول سال می توانید از آن ها استفاده کنید. به طور مثال از دامن های نازک و خنک در روزهای گرم سال استفاده بیشتری می شود. اما برای فصل پاییز و زمستان دامن های گرم تر مثل دامن با پارچه پشمی کاربرد بیشتری دارند.

 

در فصل بهار و تابستان تنوع لباس هایی که استفاده می کنیم بیشتر از فصل پاییز و زمستان است. از این رو شاید در روزهای سرد سال برای داشتن یک استایل زیبا، کمی گیج و سردرگم شوید. اما می توانید با کمی خوش سلیقگی، این مشکل را حل کنید. یکی از راه های فاصله گرفتن از استایل های تکراری و خسته کننده، استفاده از آیتم های جدید و ایده های تازه است. یکی از این آیتم ها دامن با پارچه پشمی است. دامن با پارچه پشمی به خوبی می تواند یک تنوع عالی در ظاهر شما ایجاد کند. امروز و در اینجا قصد داریم شما را با 6 مدل دامن با پارچه پشمی زیبا، که مطمئنا برای شما کاربردی خواهد بود را با هم بررسی کنیم.

 

 

 

دامن با پارچه پشمی به سبک ماکسی ساده

دامن ماکسی با پارچه پشمی

یکی از زیباترین پردازنده گرافیکی و در عین حال پرکاربردترین دامن ها، دامن های ماکسی هستند. از این دامن ها به راحتی می توانید در بیشتر استایل های خود استفاده کنید. دامن ماکسی ساده به راحتی با سایر آیتم های ست می شود. سادگی و در عین حال زیبایی، این دامن ها را به یکی از پرفروش ترین دامن های موجود در بازار تبدیل کرده است. خانم های خوش پوش از این دامن ها به فراوانی استفاده می کنند. به دلیل سادگی و راسته بودن، این دامن های شما را لاغرتر نشان خواهند داد.

 

در فصل پاییز و زمستان می توانید از دامن با پارچه پشمی با مدل ماکسی استفاده کنید. این دامن ها را می توانید با کت های کوتاه و بلند ست کنید. در مراسم های تولد و مهمانی های رسمی این گزینه می تواند شما را برای داشتن یک استایل جذاب همراهی کند. زیبایی پارچه پشمی، در کنار سادگی مدل دامن ماکسی، می تواند چشم مخاطب شما را به خوبی به خود خیره کند. برا تکمیل استایل خود می توانید از نیم بوت های چرم استفاده کنید.

دامن های کلوش زیبا

دامن کلوش پاییزه

اگر بخواهیم از مدل دامن های پرطرفدار و در عین حال زیبا برای خانم های خوش سلیقه نام ببریم، دامن های کلوش جز اولین دامن هایی است که در ذهن ما نقش می بندد. دامن کلوش طرفدار زیادی دارد. ظاهر فانتزی و جذاب این دامن مخاطب را متقاعد می کند که برای داشتن یک استایل زیبا می تواند به سراغ آن برود. دامن کلوش مدل های متفاوتی دارد. از مدل نیم کلوش گرفته تا تمام کلوش، همگی در دسته دامن کلوش قرار دارند. دامن تمام کلوش ریزش بیشتری دارد و برای مدل های پرنسسی مناسب تر است و دوخت راحت تری نیز دارد.

اگر به دنبال یک مدل دامن خاص هستید، می توانید دامن با پارچه پشمی کلوش را امتحان کنید. پارچه هایی مثل پارچه کشمیر توییت برای دوخت این مدل دامن مناسب هستند. دوخت دامن های کلوش کار بسیار آسانی است. از طرفی پارچه های پشمی بسیار خوش دوخت هستند و کار شما را راحت تر می کنند. پس برای داشتن یک استایل زیبا و جذاب کافی است همین الان اقدام به دوخت یک دامن با پارچه پشمی کلوش کنید و در طول پاییز و زمستان از زیبایی آن لذت ببرید. دامن با پارچه پشمی کلوش را می توانید با یک پولیور یا بافت نازک ست کنید.

دامن دوبل و استایلی متفاوت

دامن دوبل با پارچه پشمی

دامن دوبل برند ایسوس که عده ای آن را دامن لنگی خطاب می کنند، نیز یکی دیگر از دامن های پرفروش و شناخته شده است. اگر طرفدار دامن های شلوغ و پرکار هستید، دامن دوبل می تواند یک گزینه ایدئال برای شما باشد. این دامن اصولا از سمت راست به سمت چپ دوبل می شود. در سمت چپ دامن با استفاده از زیپ، دکمه و یا بند و زیپ روی هم قرار می گیرد.

 

اگر در فصل پاییز و زمستان به یک مهمانی خودمانی و یا تولد دعوت شدید، در انتخاب دامن پشمی دوبل اصلا دچار تردید نشوید. دامن دوبل می تواند برای شما یک ظاهر زیبا و دوست داشتنی را فراهم کند. از این دامن برای تمام رده های سنی می توان استفاده کرد، اما دامن دوبل در بین دختران جوان و خانم های شیک پوش طرفداران بیشتری دارد. جدای از ظاهر زیبا، چیزی که دامن با پارچه پشمی را از سایز دامن ها متمایز می کند، چروک نشدن آن است. مطمئنا اگر بر روی دامن شما چروکی ظاهر شود استایل شما به زیبایی اول نخواهد بود. دامن با پارچه پشمی این قابلیت را دارد که تا ثانیه آخر از استایل شما مراقبت کند. پس برای مراسم های طولانی یک گزینه ایدئال است. دامن با پارچه پشمی خود را می توانید با کت ست آن و یک پولیور ست کنید.

دامن با پارچه پشمی فانتزی، ایده جذاب و نو

دامن پشمی فانتزی

دامن های فانتزی، ظاهری لوکس و فانتزی تری نسبت به دامن های قبلی دارند. دست شما برای طراحی و دوخت این مدل دامن باز است. مطابق سلیقه خود می توانید مدل های متفاوتی را بر روی آن پیاده کنید. برا دوخت این مدل دامن خود را محدود به ایده های قدیمی و خاک خورده نکنید. هر آنچه در ذهن خود دارید را بر روی پارچه و الگو پیدا کنید. بهتری است از اکسسوری های مختلف برای زیباتر کردن دامن خود استفاده کنید.

پارچه پشمی قابلیت ست شدن با اکثر مدل های دامن را دارد. دامن با پارچه پشمی خود را می توانید بسته به سلیقه خود به مدل های مختلف مزین کنید. تصور پارچه های پشمی مثل شنل و توییت در کنار مدل های فانتزی واقعا هیجان انگیز است. پس با استفاده از این دامن ها در استایل خود، می توانید از مدل های بی روح و خسته کننده همیشگی فاصله بگیرید. برای دامن خود می توانید از کمربند یا دکمه به عنوان اکسسوری استفاده کنید. همچنین برش های متفاوت و خاص می تواند دامنه شما را به طرز فوق العاده زیباتر کند. برای ست کردن این دامن با پارچه پشمی زیبا، می توانید از شومیزهایی که بافت ضخیم دارند یا از بلوزهای بافت بهره ببرید.

دامن با پارچه پشمی و مدل سرخپوستی خاص

دامن سرخپوستی

دامن های سرخپوستی زیر مجموعه دامن های کلوش محسوب می شوند. مدل هفت و هشتی پایین این دامن ها آن ها را از دامن های کلوش ساده متمایز می کند. ظاهر خاص این دامن ها افراد زیادی را به آن جذب کرده است. از طرفی از این مدل دامن در اکثر استایل ها می توانید بهره ببرید. به طور مثال اگر از رنگ های نود و آجری برای دوخت این دامن استفاده کنید می توانید از آن در استایل بوهمین بهره ببرید. از مدل چهارخانه این دامن در استایل خیابانی به فراوانی استفاده می شود.

دامن با پارچه پشمی به سبک مدل سرخ پوستی نیز به خاطر زیبایی خاصی که دارد در روزهای سرد سال به شدت مورد استقبال قرار می گیرد. به جرات می توان گفت که این مدل دامن یکی از پرفروش ترین مدل دامن های پشمی در سراسر دنیا است. توجه داشته باشید که، پارچه دامن های سرخپوستی باید ریزش مناسبی داشته باشند. اگر پارچه شما آهار و ایستایی زیادی داشته باشد یا به اصطلاح خشک باشد، دامن شما ظاهر زیبایی نخواهد داشت. پارچه هایی نظیر پارچه شانل می تواند برای این مدل مناسب باشد. دامن های پشمی سرخپوستی ممکن است کمی شما را توپرتر نشان دهد. برای لاغرتر به نظر رسیدن حتما از کفش یا بوت های پاشنه بلند استفاده کنید.

دامن پیله دار پرطرفدار

دامن پیله دار پشمی

به عنوان آخرین پارچه حریر آینه کاری هندی دامن پرمخاطب و پرفروش قصد داریم شما را با دامن پیله دار آشنا کنیم. دامن پیله دار یکی از دامن هایی محسوب می شود که اکثر خانم ها به آن علاقه زیادی دارند. دامن های پیله دار مزایایی دارند که باعث می شود به یک آیتم پرفروش تبدیل بشوند. اولین ویژگی این مدل دامن، زیبایی و آراستگی ظاهری آن است، که به راستی می تواند توجه هر بیننده ای را به خود جلب کند. دیگر ویژگی دامن های پیله دار تنوع بالای آن ها است. پیله دامن شما می تواند در اندازه های مختلفی باشد. از پیله های کوچک 2 سانتی گرفته تا پیله های بزرگ 12 سانتی، همگی در دامن پیله دار شما قابل اجرا هستند. از طرفی تعداد این پیله ها نیز کاملا سلیقه است و می توانید بسته به سلیقه خود تعداد آن ها را در نظر بگیرید.

اگر جز افراد خوش پوش باشید، دامن با پارچه پشمی پیله دار می تواند انتخاب شما برای زمستان پیش رو باشد. تنها کافی است کمی خوش سلیقگی به خرج دهید. پیله های دامن را می توانید در کناره ها یا وسط دامن در نظر بگیرید. اگر قصد دارید در دو طرف پهلوها از این پیله ها استفاده کنید، باید آن ها را به سمت پهلو چین بدهید. اگر در وسط جلو و پشت دامن قصد دوختن پیله را دارید باید پیله را به سمت داخل چین بدهید. خوش دوخت بودن پارچه پشمی به خوبی شما را در دوخت این دامن همراهی خواهد کرد. در کنار دامن با پارچه پشمی پیله دار می توانید از یک بوت چرم در استایل خود بهره ببرید. همچنین برای ایجاد هارمونی بیشتر بهتر است از کمربند چرم نیز برای دامن خود استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

راهنمای نگهداری و شستشوی لباس های بافتنی

با شروع رسم سهمی فصل پاییز و زمستان میزان استفاده خانم ها از لباس های بافتنی بیشتر می شود. زیبایی و کاربرد فوق العاده این دسته از لباس ها، افراد را متقاعد می کند تا برای خرید لباس های بافتنی اقدام کنند. چیزی که بعد از خرید و استفاده از لباس های بافتنی ممکن است کمی شما را گیج و سردرگم کند، روش درست شستشوی لباس های بافتنی و نگهداری از آن ها است. در ابتدا ممکن است شستشوی لباس های بافتنی کار ساده ای به نظر برسد. اما باید بدانید شستشوی این دسته از لباس ها نیاز به صبر و دقت زیادی دارد. با رعایت چند روش ساده، اما مهم می توانید از لباس خود به بهترین شکل محافظت کنید. با رعایت این نکات می توانید سالیان سال از لباس بافتنی خود استفاده کنید، بدون اینکه به کیفیت آن آسیبی وارد شود.

نکات مهم برای شستشوی لباس های بافتنی

شستشوی لباس های بافتنی کار بسیار راحتی است. کافی است نکات زیر را رعایت کنید، بعد از آن دیگر نگرانی از بابت خراب شدن لباستان نخواهید داشت. در ادامه چند راهکار مهم و کاربردی که به حفظ کیفیت و افزایش طول عمر لباس بافتنی شما کمک می کند را باهم بررسی خواهیم کرد.

از شستشوی بیش از حد خودداری کنید

یکی از نکات مهمی که در زمان شستشوی لباس های بافتنی باید به آن توجه زیادی داشته باشید، این است که از شستشوی بیش از حد آن ها بپرهیزید. الیاف پارچه بافتنی از پشم است. پشم الیافی است که نیاز به شستشوی زیادی ندارد. اگر لباس شما کثیف نشده یا بوی نامطبوعی ندارد، نیاز به شستشوی زیادی نخواهد داشت.

قبل از شستشوی لباس های بافتنی از کیفیت الیاف آنها مطمئن شوید

لباس بافتنی

الیاف به کار لوله پولیکا رفته در تمام پارچه های بافتنی کیفیت یکسانی ندارد. بعضی الیاف با کیفیتی دارند و در زمان شستشو نیز خراب نمی شوند. اما بعضی پارچه های بافتنی کیفیت کمتری دارند. بعد از شستشوی این دسته از پارچه ها ممکن است به بافت پارچه آسیب وارد شود.  به طور مثال ممکن است بافت پارچه شما خراب شود و یا پارچه شما مات و بی کیفیت بشود. پس حتما در زمان خرید از کیفیت پارچه مطمئن شوید و در این رابطه از فروشنده فروشگاه سوال کنید.

شستشوی لباس های بافتنی را با شوینده مناسب انجام دهید

زمانی که قصد شستشوی لباس های بافتنی خود را می کنید، باید در انتخاب شوینده دقت زیادی داشته باشید. برای شستشوی لباس های بافتنی باید از شوینده های ملایم استفاده کنید. بعضی از شوینده ها به طور خاص برای پارچه های پشمی و بافتنی طراحی شدند. شوینده های معمولی می توانند خیلی قوی باشد و به الیاف آن آسیب برساند و باعث چروک شدن یا از دست رفتن شکل آن شود. جالب است بدانید الیاف پارچه بافتنی بر پایه پروتئین است و شوینده های قوی پروتئین را در خود حل می کنند. پس روی یک صابون پشمی خوب با PH خنثی که عاری از هرگونه مواد شیمیایی قوی باشد سرمایه گذاری کنید.

 

 

 

برای شستشو ماشین لباسشویی را به درستی تنظیم کنید

اگر ماشین لباسشویی شما درجه بخصوصی برای لباس های پشمی و بافتنی دارد بهتر است از آن برای شستشوی لباس های بافتنی خود استفاده کنید. اما اگر درجه ای برای لباس های بافتنی در نظر گرفته نشده است از درجه شستشوی دستی که دور کندی دارد، می توانید استفاده کنید. اگر باز هم ماشین لباسشویی شما درجه ای با این عنوان ندارد، بهتر است سرعت آن را در پایین ترین حالت ممکن قرار دهید تا چرخیدن سریع ماشین لباسشویی باعث خراب شدن لباس شما نشود.

از چنگ زدن لباس خود در زمان شستشو بپرهیزید

یکی از روش های اشتباه شستشوی لباس های بافتنی چنگ زدن بیش از حد این لباس ها است. لباس با پارچه بافتنی را باید به آرامی در لگن پر از آب بچرخانید و به آهستگی ماساژ دهید. اگر لباس خود را بیش از اندازه چنگ بزنید دِفرمه می شود و به مرور زمان شکل ظاهری خود را از دست می دهد. پس لباس خود را به آرامی با سر انگشتان خود ماساژ دهید. اگر یک قسمت از لباس شما لک شده است، بهتر است همان قسمت را چند بار بشوید تا کثیفی از آن خارج شود و به دیگر قسمت های لباس آسیبی وارد نشود. بعد از آن می توانید یک بار کل لباس را آبکشی کنید تا ردی از لکه بر روی آن نماند.

از آب ولرم برای شستشوی لباس های بافتنی استفاده کنید

یکی از مواردی که به بافت لباس شما آسیب وارد می کند آب داغ است. برای شستشوی لباس های بافتنی باید از آب ولرم استفاده کنید. آب ولرم مواد شوینده را در خود حل می کند و از طرفی به بافت پارچه لباس شما آسیبی وارد نخواهد کرد. بعد از شستشو چند بار آب لگن را پر و خالی کنید و به شکل مستقیم آبکشی نکنید. با آب کشی مستقیم ممکن است لباس شما کشیده شود و شکل بدی پیدا کند. اگر از ماشین لباسشویی استفاده می کنید مطمئن شوید دمای آب بالای 30 درجه سانتی گراد نرود. قبل از اضافه کردن مواد شوینده حدود 10 الی 20 دقیقه به لباس خود فرصت دهید تا آب به درون آن نفوذ کند.

از مواد شوینده به اندازه، برای شستشوی لباس های بافتنی استفاده کنید

شوینده برای شستشوی لباس های بافتنی

اگر لباس بافتنی شما بزرگ است، یک قاشق غذاخوری مواد شوینده برای شستشو کافی است. برای شستشوی لباس های بافتنی کوچکتر مقدار کمتری از این مواد را به آب ولرم اضافه کنید. استفاده زیاد از مواد شوینده نه تنها به بافت لباس شما آسیب وارد می کند، بلکه فرایند آبکشی لباس را نیز سخت تر خواهد کرد.

بعد از شستشوی لباس های بافتنی با یک حوله آن ها را خشک کنید

یکی از راه هایی که می توانید به بهترین شکل لباس بافتنی خود را خشک کنید استفاده از یک حوله بزرگ است. حوله بزرگ و تمیزی را بر روی سطح صافی پهن کنید. لباس بافتنی خود را در میان حوله قرار دهید و از هر طرف حوله را جمع کنید تا روی لباس شما کامل پوشیده شود. حال حوله را به آرامی فشار دهید تا آب اضافه لباس بافتنی شما را بگیرد. برای بهتر خارج شدن آب لباستان می توانید این مرحله را چندین بار تکرار کنید.

لباس خود را بر روی یک سطح صاف خشک کنید

خشک کردن لباس کاموایی

به هیچ عنوان سخت افزار برای خشک کردن لباس های خود از خشک کن استفاده نکنید. گرما باعث چروک شدن و از دست دادن شکل اولیه لباس شما می شود. بعد از آبگیری به وسیله حوله حال برای خشک کردن لباس خود از یک سطح صاف استفاده کنید. لباس خود را بر روی یک سطح صاف پهن کنید و بدون اینکه آن را بکشید به آرامی با دست خود صاف کنید.

از قرار دادن لباس بافتنی در مقابل نور مستقیم خورشید خودداری کنید

نور مستقیم خورشید گرمای زیادی را به لباس شما منتقل می کند. بهتر است برای خشک کردن لباس خود از نور غیرمستقیم استفاده کنید. با این کار مطمئنا بافت لباس شما حفظ می شود و از پوسیده شدن آن جلوگیری خواهد شد.

نکات مهم برای نگهداری از لباس بافتنی

بعد از شستشو و خشک کردن نوبت به نگهداری درست از پارچه های بافتنی می رسد. اگر در زمان نگهداری از لباس های بافتنی چند نکته را رعایت کنید، در ظاهر و کیفیت آن ها تغییری ایجاد نخواهد شد. پس با ما همراه باشید.

لباس بافتنی را بر روی لباس های دیگر بپوشید

برای اینکه لباس های بافتنی شما کمتر کثیف شود و نیاز به شستشوی کمتری داشته باشد بهتر است بر روی لباس های دیگر پوشیده شود. با این کار جذب عرق و روغن از پوست شما توسط لباس به حداقل می رسد. بنابراین لباس شما دیرتر کثیف می شود و مدت زمان بیشتری تازه و خوشبو می ماند.

از نگهداری در کنار اجسام تیز و زبر خودداری کنید

ژاکت کاموایی

بافت پارچه بافتنی، درشت است. همین امر باعث می شود اجسام زبر به آن گیر کند. در صورت گیر کردن ناخن و یا وسایل تیز به لباس شما، امکان پاره شدن لباس بافتنی شما وجود دارد. پس حتما لباس های خود را از اجسام تیز و زبر دور نگهدارید.

از آویزان کردن لباس های بافتنی دوری کنید

لباس های پارچه کرپ کش گلدار پشمی و بافتنی وزن به نسبت زیادی دارند. اگر مدت زمان طولانی آویزان باشند امکان کشیدگی و دفرمه شدن آن زیاد است. پس بهتر است این ریسک را نکنید و به جای آویزان کردن، لباس های بافتنی خود را تا کنید و بر روی طبقه های کمد لباس خود قرار دهید.

لباس بافتنی خیس را تا نزنید

بعد از شستشوی لباس های بافتنی تا زمانی که لباس شما خیس است آن را تا نزنید. اجازه بدهید آب لباس کامل خارج شود و بعد از آن اقدام به جمع کردن لباس خود کنید. اگر لباس خود را تا زمانی که رطوبت به طور کامل از آن خارج نشده است تا کنید، رطوبت زمان بیشتری در لباس شما خواهد ماند و باعث پوسیده شدن بافت آن می شود.

لباس های بافتنی خود را اتوکشی نکنید

اگر می خواهید لباس های بافتنی شما عمر طولانی تری داشته باشند به هیچ عنوان آن ها را اتوکشی نکنید. اتوکشی به بافت لباس شما آسیب جدی وارد می کند، همچنین باعث گوله شدن سطح رویی لباس شما می شود.



:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 | نظرات ()